onsdag 16 januari 2013

Grått & Trist

Det är inte mycket till höjdare väder idag. Mulet och regn, jippy liksom. Idag får dagen spenderas inomhus för det mesta. Jag måste finslipa på arbetet till ikväll, jag har knåpat ihop ett litet manus till mig och Conor men jag tror det är på tok för kort, kvinnan vill att vi ska hålla på i 10 min! Hur ska det gå till? Det är lite bökigt nu eftersom jag är den som gör allt jobb. Conor jobbar ju och jag är arbetslös så det är väl försåtligt men hallå det är ju än då ett grupparbete. Efter ikväll är det över och det ska bli så skönt!
Nu ska jag ta mig till gymmet tänkte jag, köra en timma eller så där. Efter det blir det till att fixa med arbetet och sen så har nog klockan blivit lektions tid innan jag vet ordet av det.

Igår kom Mick''s kompis Charlie hit från Argentina. Han ska stanna här en vecka eller så, mycket trevligt typ som nu har fått mig att vilja åka till Argentina det verkar hur vackert som helst. Mick bodde där i några år förut och han har bara bra saker att säga om stället.
Annars spenderades dagen igår med att jobba på arbetet och sen skypa Channette. Passade även på att städa rummet och slänga massa skit som bara låg och skräpade och jag kom på hur mycket rensa faktiskt kan göra för psyket. När rummet var städat och rensat så mådde jag helt plötsligt mycket bättre. Talade även en snabbis med mor min i telefon också vilket alltid är lika mysigt.

Sen måste jag bara skriva om en dröm innan jag glömmer bort den. Jag drömde den i natt eller kanske snarare mot morgonkvisten jag är inte helt säker. Jag minns nästan aldrig mycket från mina drömmar utan snarare känslan av den. Många kan ju berätta om drömmar i detalj men det kan aldrig jag. Jag brukar ofta drömma om sånt som jag sett på tv innan jag somnat eller nått jag läst om eller något som har skett under dagen men den här drömmen var helt out of the blue.

Jag drömde nämligen att jag var i ett lesbiskt förhållande. Jag hade en flickvän vars ansikte jag inte kommer ihåg men jag tror att hon var snygg och vi var oerhört kära. Jag var typ den "manliga" i förhållandet och hade baggy kläder på mig och var super tuff (det var skumt men jag såg liksom allt från tredje person). Någon gång i drömmen så är vi helt plötsligt i mitt rum hemma i Sverige  det ser ut som det gjorde när jag var liten och det är massa leksaker på golvet. Helt plötsligt dyker en väldigt gammal klasskamrat upp fast i vuxen ålder  Sist vi träffades var vi elva tror jag, och vi slutade väl inte på så goda termer egentligen då jag alltid tyckte hon var lite jobbig för hon skulle bestämma så mycket.
Helt plötsligt står hon där i mitt sovrum som vuxen och är journalist och ska intervju mig och min flickvän. Jag  står typ och kollar ner i marken lite skamset och ber om ursäkt för att vi slutade som ovänner och hon förlåter mig och sen....Ja då vaknar jag.
Fatta att förvirringen var total när jag vaknade precis efter den där drömmen? Vad fan handla de om liksom, om alla drömmar betyder något kan någon snälla tyda den där. Haha
Jag har aldrig förr drömt att jag är lesbisk och det är inte som att jag gått runt nyligen och funderat på min sexualitet för jag tror att jag sen länge har kommit fram till att jag är hetro då jag aldrig har haft mer än vänskapliga känslor för en tjej.
Sen den där barndoms vännen, alltså jag har ju inte tänkt på henne på evigheter vart kom hon i från?! Många människor i mitt liv hade kunnat dyka upp men hon var inte en av dem jag någonsin skulle ha gissa på. Oerhört skumt, eftersom jag tror att våra drömmar är saker från vårat undermedvetna som får liv på kvällarna så undrar jag ju vart det där har legat och gömt sig tidigare. Mycket märkligt, nåja nog om det dags att förflytta sig från drömmarnas värld och tillbaka till verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar