måndag 21 januari 2013

Helgen

Då har ännu en helg gått och jag kan räkna till två veckor på ön efter jullovet. Det har varit två konstig veckor fulla av humörsvängningar och januaridepp. Massa jobbsök och massa fokus på teater. Vädret har varit skit skumt och oerhört kallt, idag har det till och med snöat vilket inte är något vanligt här direkt. Nu hoppas jag på lite mildare väder men vågar inte hoppas på för mycket.

I lördags så gick jag hem till David och Karl. Vi laga middag och satt sen och drack och hade trevligt. Det bjöds bland annat på gitarrspel från pöjkarna. Efter ett tag kom även den tredje grabben hem, Oscar och sen satt vi fyra där och förfesta. Klockan tolv drog vi ut på krogen, vi möte upp en till Oscar och två fransmän jag inte vet namnet på och drog till ett ute ställe vid namn Coppers. Inte värdens häftigaste ställe kanske men det var öppet länge. Vi roades oss till klockan fyra då stället stängde och vi begav oss hem. Halv fem var jag hemma, helt slut kan jag ju tala om. Här hemma var det också lite folk men de drog kort efter att jag kom hem.



Söndagen var ganska seg inte allt för konstigt. Jag slog rekord i att sova länge tror jag. Sen fick dagen utvecklas lite som den ville. Jag gjorde inte många svängar. Killarna kolla fotboll och jag och Henea kolla på Serier. På kvällen käka vi och fixade sedan filmmys med popcorn, chips och choklad och kolla på filmen Argo och sen på Django. Helt okej filmer men inget jag skulle se mer en en gång. 

Nu är det måndag igen och jag förundras över hur fort tiden går. Nu ska jag dra mig till gymmet och ikväll väntas teater. 

See ya! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar