måndag 7 januari 2013

Framtiden

Planer för framtiden. Jag har varit lite fram och tillbaka över framtiden och vad jag ska göra med den. Vill jag bo här på Irland vill jag bo i Sverige eller London? Jag har varit lite tveksam och undrat vart jag ska hamna i livet. Norge var ganska så oplanerat men blev himla bra. Det samma gäller Irland, det var lite av en plan B men det har ju blivit bra det med.
Nu har jag bara bott här cirka tre månader och på den tiden kanske man inte helt kan känna vad som känns rätt och fel men jag tror jag har listat ut vad jag vill.
Jag älskar att bo med Henea och Mick och de är hur underbara som helst men jag har ändå känt som att det aldrig kunde bli långvarit. De är ju på tiden att de får bo själv snart. Nej jag ska inte flytta ut än! Men jag har ändå bestämt nu för första gången hur lång min vistelse ska bli här. Förut har jag sagt att den varit obestämd men nu har jag på ett ungefär satt ett datum på den.
I slutet på Juni är min kurs här borta klar och det är nog då jag också är färdig med Irland. Det låter lite hastigt kanske men jag känner att det är så. Det är nog då också som Henea och Mick är färdiga med mig och redo att bo själv. Jag har pratat med Henny och vi är nog på samma sida där. Dags för deras liv att börja som bara ett par och för mig att bli en helt egen person och inte förlita mig på dem.
Irland är toppen och jag trivs här men jag har inte funnit mitt hem här. Drömmen om London är för stor och jag längtar efter något eget. För trots att vi delar hyra och jag flytta hit inte långt efter dem så känns det ju som att jag är inneboende här och inte som att jag helt bor här. Skolan och klasskamraterna är toppen men vi är ändock ganska olika och jag har lite svårt att helt känna mig till rätta. Så i sommar kommer jag nog vara redo att ge mig ut på nya äventyr och dessa kommer inte att ske i Dublin och jag finner ett lugn i det.

Tills dess ska jag dock göra det mesta av dessa dryga sex månader jag ska vara kvar här. Jag har gjort en liten lista. Saker jag faktiskt kan fokusera på nu när jag är så långt från nära och kära och lite av kraven hemifrån.

  • Skaffa ett jobb och försöka tjäna så mycket pengar som möjligt. (Detta så snart som möjligt, helst igår.)
  • Få ut så mycket som möjligt av teatern. 
  • Planera inför en framtida flytt till London.
  • Fokus på hälsa, börja träna mer och äta rätt
  • Börja skapa mer, skriva, måla m.m.

Det känns skönt att börja planera och inte gå runt i ovisshet. Jag känner att det här är rätt. Detta betyder ju också att folk får skynda sig om de vill hälsa på. I April blir det nog lite semester för Henny och Mick och då får ju folk gärna dyka upp ;) Jag har det bra här och kommer ha det tills vidare men jag är en människa som måste veta och nu vet jag och ni som läser ;)
Nu ska jag sova och imorgon ska bli en jobbsök dag. Finns några ställen runt i kring som söker och jag vill få första ting på de jobben.
From Ireland to you all I wish a very good night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar