fredag 18 januari 2013

Dag tre

av konstant regn och rusk här borta. Så jäkla trist är det fy fan, Jag hoppas verkligen att februari tar med sig solsken samtidigt som Madde dyker upp här borta.

Igår var en väldigt lugn dag till att börja med. Med en stor lättnad över att teaterhistorian var över så unnade jag mig att ta det hel lugnt på dagen. Jag sökte lite jobb och auditions över nätet men annars än så var det inget spännande som skedde.

På eftermiddagen hörde en vän från hp av sig. Vi började samtidigt bara det att han fortsatte när jag sa upp mig. Jätte trevlig snubbe och vi klickade direkt på utbildningen då vi båda var rätt lika när det kom till datorer bland alla dataexperter där ut.

Vi bestämde i alla fall att det skulle bli en fika ihop. Så jag mötte upp honom och en fransk tjej och en till svensk kille på ett café i stan. Där satt vi i några timmar och hade jätte trevligt. Klockan åtta stängde cafét och vi sa adjö till fransyskan. Jag och grabbarna gick iväg på jakt efter någon pub. Vi hamnade på Hogans där även en tredje svensk grabb joinad oss. Det blev lite av en grabbkväll och så jag då och det var riktigt trevligt, jag har ju alltid haft lätt att bli vän med killar så det kändes som att jag hade känt dom sen innan även fast jag träffade två av dem för första gång. Vi skiljdes åt klockan tolv och gav ett onykter löfte om att hitta på något på lördag så vi får väl se :)

Trevligt var det i vart fall och så skönt att utöka kontakt nätet här borta. Förhoppningsvis kan det här leda till ytterligare kontakter.

Så här ser det ut utanför mitt fönster och har gjort i tre dagar nu, jippy

Nu ska jag fixa till mig och dra en sväng ut till Dundrum. Var ju där i november och köpte julklappar men nu ska jag ut dit och söka jobb. Blir säkert bra det. 
Wish me luck in the rain!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar