måndag 7 januari 2013

Snipp snapp snut

så var Sverige vistelsen slut.
Vart tog tiden vägen? Jag var ju nyss hemma i kalla Sverige och nu sitter jag i ett vår varmt Irland. Nu går jag från hektiska dagar hemma med att träffa vänner varje dag till en allt mer lugn vardag här borta. Just nu känner jag en stor press att hitta jobb. Känns inte bra att gå arbetslös en dag till här borta. Men men mer om det sen nu ska jag slänga in en bildbom över det sista dagarna i Sverige.

Torsdag var en underbar dag som dock blev utan bilder. På grund av att mamma blev sjuk så blev det ingen tripp till Stockholm och hälsa på Linda och Millie. Jätte tråkigt men det gick bara inte. Så då fick det bli att byta planer.
Så jag lunchade med Heidi på dagen och sa hej då till henne. Sen blev det en fika med Dannie och Cassandra för att säga hej då till dem. Sen avslutade jag kvällen på Syliva med Emma, Channette, Markus och Mathilda. En väldigt hektisk dag och jag var helt slut när jag kom hem.

På fredag började jag med en lunch med kusinen. Vi gick och käka asiatiskbuffé bland annat Sushi som jag provade för första gången, har bestämt mig för att börja gilla det ;)


På kvällen blev det en snabbis på Sylvia för att sen dra vidare mot ett ställe som heter Bara bar och kök. Hade aldrig varit där förut med det var jätte trevligt och härligt ställe, ett bryt mot de vanliga ute ställena. Efter några timmar där avslutade vi på Pitchers. 


Lördagen så var jag lagom trött efter den tidigare kvällens bravader. Men jag gav mig ännu en gång ner på stan för en lunch med Emma. Det var toppen mysigt, bara hon och jag på Café kaka pratandes om våra planer. Synd bara att jag var så trött och sliten. Sen blev det även där ett farväl men jag hoppas hon kommer hit snart ;) 
På kvällen bestämde jag och mamma för att det var dags för lite kvalitets tid. Trots förkyldning och seghet så drog vi på oss våra finaste kläder, sminket fick dölja alla trötthet och håret fick sig en piff. Sen bar det av till Grappa. Vi beställde varsin pizza och satt och njöt av vin i mitt fall och öl till modern. Vad som bara skulle bli någon timma lyckades bli mycket mer än så. Vi hade så himla trevligt och glas med vin och öl förnyades gång på gång. Det var en toppen kväll som mor och dotter är väldigt glada för plus så fick vi ju vara med på en vimmelbild också ;) Avslutade kvällen med att ge Jessica en kram, hon var på Pitchers. Känns som att jag inte alls har hunnit träffa henne nog. 


På söndag var det packning som gällde. Allt det sista skulle fixa och det var väl inte helt lätt efter den helgens bravader. När allt var klart gick jag, mamma, hunden och Chrille över till Morfar för en fika innan jag var tvungen att åka. Chrille har jag heller knappt hunnit träffa och inte hans Anna heller och det känns tråkigt men så blir det väl när det kommer massa helgdagar emellan. Det blev i alla fall en mysig fika innan vi var tvungna att åka till Skavsta. Väl där var det bara att cheaka in och gå igenom säkerhets kontrollen då klockan redan var ganska mycket så ville de få in alla på insidan så fort som möjligt. Blev att säga hej då till mamma där igen, alltid lika jobbigt. Väl på insidan tog det hur lång tid som helst innan vi fick gå ombord på planet. Men vi kom i väg i tid och vi landade som vi skulle så det var ju inte så farligt.

Nu är jag tillbaka här och känner mig lite smått ambivalent. Det är skönt att vara tillbaka men jag känner att jag ännu inte hittat mitt Irländska jag, det är en utmaning att vara här och det gillar jag ju. Samtidigt vad det ju  himmla fint att ha tre veckor omringad av mina nära och kära. Äsch det blir nog bra det här, snart kommer ju massa folk och hälsar på och det gläder mig oerhört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar