tisdag 15 januari 2013

Att hålla sig aktiv

Är liksom lösningen för att inte förbli deppig har jag förstått. Det är bara att fylla dagarna med diverse aktiviteter för så fort jag blir ensam och inget händer runt mig blir jag lite nere och har alldeles för mycket tid med mina tankar och planer.

Idag var det byggnadsarbete precis utan för vårat hus så det var inte allt för svårt att komma upp vid en rimlig tid av halv elva. Har haft en hemsk vana nu att sova till tolv eller ett på sistone vilket jag inte alls gillar.
Efter att ha ätit frukost och druckit kaffe i en timmas tid, precis den tiden jag gillar att ha på mig att vakna så kom jag igång med dagen. Jag började med att röja i köket, slänga in kläder i tumlar och i tvättmaskinen. Efter det drog jag på mig kläderna och gick ner till gymmet, spenderad en och en halv timma där och traskade sen hem. Väl hemma fortsatte jag att tvätt och tumla samt att jag tog itu med teater historia som minsann inte hade blivit ett dugg roligare sen sista jag kollad på det.
Jag började prata med Channette på facebook chatten och hade fullt upp men att hänga, vika och sortera kläder samtidigt som jag fixa med läxan ( jo det blev ju en hel del bloggläsning, Fb och dylikt undertiden också). Helt plötsligt hade tiden flugit och det var dags att knalla iväg till teater.
Vi fick ingen tid att jobba med läxa men det var lugnt ändå. Vi gjorde massa roliga övningar idag och jag var på ett ovanligt spralligt och fnittrigt humör.
Väl hemma så satt jag i vardags rummet och åt middag och umgicks med Henea också det väldigt trevligt. Nu har dagen gått och det har varit en bra dag.

Imorgon blir det massa teater historia men jag vill också hinna med gymmet och så ska jag skypa med Channette. Sen är det min matdag och så ska väl även den dagen gå framåt också. Jag tar det en dag i taget som det är nu och jag planera bara för massa skoj långt framöver så får det som kommer närmare bli roliga överraskningar. Jag försöker tänka positivt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar