söndag 27 januari 2013

Lördags skoj

Igår var en lördag som så många andra lördagar. Tog det lungt på förmiddagen för att sen dra iväg till gymmet på eftermiddagen. Efter det blev det att börja planera inför kvällen.
Henea och Mick skulle ut och fira deras kompis Karl, det var parmiddag. Så jag fixade planer på egen hand.
Först tog jag kontakt med grabbarna grus och frågade vad de höll på med. David och Karl var som vanligt på och ville hitta på något.
Minuterna efter så hörde Meabh av sig och ville hitta på något så då slog jag på stort och kombinerade dem bägge.
Meabh och hennes kompis Kat kom hit och drack vin och pratde. Sen drog vi och mötte grabbarna  Vi började på en pub som var full så där stannade vi inte länge. Efter mycket fram och tillbaka så bestämde vi oss för ett ställe som hette Dtwo. Det visade sig vara i stil med Dicey's och Coppers alltså ganska sjabbigt. Fattar inte hur jag lyckas hamna på de här ställena hela tiden, usel musik, inte min typ av människor där och billiga drinkar. Jag röstade på Grand social men jag blev ned röstad, nästa gång ger jag mig dock inte så lätt för jag är verkligen trött på de där ställena.
Sällskapet var i vart fall trevligt och det blev en trevlig om än lite väl lång kväll. Var väl hemma vid halv sex efter att ha sluppit i från en motvillig Meabh som ville på efterfest men jag kan tala om att jag var alldeles för trött för det.




Det börjar förövrigt hända lite saker här borta men jag vågar inte säga för mycket, i risk för att behöva erkänna ett personligt waterloo.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar