lördag 26 januari 2013

Brist på inlägg

Är inte alltid ett dåligt tecken. I de flesta fall har det med att göra att jag har haft fullt upp men denna vecka har det varit en blandning av bägge.

En liten uppdatering är väl på sin plats.
Så i tisdags firade vi fina Meabh (Uttalas Mayve om någon undrar) som gått och blivit 23 år. Det började med drinkar på Dawsons 37, där var det en blandning av människor. Människor från Meabhs umgängskrets och från hennes jazzband som hon är med i. Sen så var det vi från teatern, det var jag, Niall, Lorena, Colin och Ryan som kom dit.
Det var som vanligt mycket trevligt. De flesta valde av jobb skäl att gå hem runt tolv slaget men jag, Ryan och Meabh som är arbetslösa eller jobbar efter eget tycke drog vidare med några av Meabhs vänner till Coppers där jag var i lördags.
Där hann klockan bli sent innan i alla fall jag tackade för mig och drog hem och sov. Det blev en salig blandning av drinkar vilket jag fick känna av dagen efter.


Onsdag var en bedrövlig bakisdag, fy fasiken vad illa jag mådde och vad ömklig jag kände mig. Gjorde som alltid när jag är nere, ringde mamma, heheh 21 år men det funkar fortfarande när man behöver tröst. Samtidigt som jag ville veta hur det var med min kära morfar då jag hört att han blivit ruskigt förkylde. Nu mår gubben bättre och det gör mig lättare om hjärtat, inge kul att vara så långt borta om någon när och kär mår dåligt.
Onsdag betyder ju teater så det var bara att traska dit även om jag inte mådde något bättre trots att klockan var sju på kvällen. De som gick hem tidigt kvällen innan fick sig ett gott skratt åt mig och Meabh som satt lutade mot väggen bleka och jävliga av bakfylla. Som tur var så bestämde vi bara dialoger den gången för att sen ge oss iväg för att kolla på teater. Jag och Joanne ska göra en scen ur Henrik Ibsens Hedda Gabbler, blir nog toppen. 
Pjäsen vi gick och såg var The life and sort of Death of Eric Argyle, den var verkligen jätte bra! Super imponerad  det var tydligen ensemblen som hade skrivit och fixa hela pjäsen vilket häst jobb och så proffsigt framfört, mega imponerad. Blev glatt överaskad av att se Micks kompis Emmett i en av huvudrollerna hade ingen aning om att han skulle vara med. 


Torsdag tog jag det lugnt, återhämtade mig ännu från tisdagen. Drog en sväng till gymmet och chillade sen hemma hela dagen.

Idag har det regnat och blåsigt små storm här borta, inte alls mysigt. Vi fick besök nu på kvällen av Orlaith hennes kompis och av Peter. Orlaith stannade tills nyligen de andra gick tidigare. Vi har druckit öl och pratat framför brasan. Jätte mysig kväll blev det och nu ska jag sova jag är helt slut.

God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar