torsdag 8 mars 2012

Tröttmössa


Usch, har varit helt överjävligt trött både idag och igår. Har sovit bort i stort sätt hela dagen. Har ju känt mig seg en tid nu och idag kom svaren på blodproven jag gjorde förra veckan. Lider tydligen av B12 eller folat brist. Enligt google ska de i alla fall ligga bakom huvudvärk, trötthet, andfåddhete och hjärtklappning som jag haft problem med ett tag nu. Har själv trott att det berått på min djurallergi så det var skönt att det var något annat. Ska tillbaka till doktorn på måndag för vidare utredning, det hela ska tydligen gå att fixa med tabletter så det är ju skönt. 
Proverna visar också att jag även kan har låg ämnesomsättning. Det här tycker jag låter taskigt, då har man ju svårare att gå ner i vikt. Inte okej men det skulle tydligen kontrolleras först om 3 - 4 månader. Så om jag hinner bli rund som en boll tills dess har jag en ursäkt. 
Så nu hoppas jag att jag kan få ordning på hälsan ordentligt och komma på banan igen. 

Imorgon åker jag och bror och kollar på en bil som jag eventuellt ska köpa som ska hjälpa mig att få körkort snabbare. Var och kolla på en idag men den skulle kosta 8000 :- och det tyckte jag lät lite mycket.
Men nu ska jag plugga teori och njuta av 70% choklad och light Cola två favoriter :D 

Min eviga synd, tröst ätandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar