torsdag 8 mars 2012

Kony 2012

Under hela min uppväxt har jag hört om oroligheter i Afrika, Irak, Korea eller någon annanstans som är där inte här. Platser som är så långt ifrån mitt trygga Sverige. Saker som någon där borta borde lösa.

Men det händer ju inget. Hur kommer det sig att jag kollade på nyheterna som barn och såg barnsoldater och unga flickor som våldtas. I 20 år har jag sett dessa inslag, i 20 år har jag vetat om det och resten av världen också. Så hur kommer det säg att inget hänt? Hur kommer det säg att jag ser samma inslag nu som då, 20 år nya barn samma situation. Är det för att alla tänkt som jag att någon annan borde ta itu med det.

USA har en förmåga att "hjälpa" länder i nöd men bara om de också får ett utbyte av olja eller liknande i slutet av den kampen. Det är dags att vi använder våra soldater till att skydda människor inte Olja. Jag ber er som tittar in på min blogg att ta 30 min av er dag till att kolla på den här filmen. 30 minuter och ni kommer att ha fått lärdom om en viss man Joseph Kony. Med den vetskapen ska vi bidra till en bättre värld. Låt oss alla njuta av en bättre framtid i vetskapen om att vi hjälpte till!


It's time to stop talking about change and actually make it happen! Stop Kony 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar