lördag 24 mars 2012

Fyra av fem plus

Igår var det Bio som gällde som sagt. Den var nästan 2 och en halv timma men dessa flög förbi. Jag tyckte mycket bra om filmen. Som bokläsare är jag alltid extra petig när det kommer till filmer men i den här hade de gjort ett utmärkt jobb med att skriva ett manus där de fick in hela handlingen. Utöver ett toppen manus var också skådespeleriet utmärkt. Jag blev så glad att de hade valt bra skådespelare istället för snygga. Inte för att dessa på något sett är fula med de ser ju inte ut som hela Twilight gänget,som alla är snygga men knappt kan agera. Huvudrolls innehavaren Jennifer Lawrence var underbar. Hon vågar var ful något som jag tycker är nyckeln till bra skådespeleri. Det var ett av de nyckelorden en drama lärare sa till mig, Våga vara ful det blir så mycket bättre då. Det handlar ju inte om att man ska fula ut sig men man ska sluta tänka på hur man ser ut och leva in i känslan. Det var väldigt roligt att se och jag ger filmen fyra plus ;)

Idag traskade jag och mamma iväg till Tunapark där det bjöds på ett så kallat kupong race. Näst in till alla butiker hade rabatt på något. Helt underbart väder och jag njuter av solen till 100%. Har hört rykten om kyla till veckan vilket gör mig ledsen :( Det kan få vara kallt här när jag drar till Dublin. I alla fall lyckades jag få med mig lite grejor hem.


En tröja från Hm för 149 :-
Ett halsband från HM för 50 :-
Två par solglasögon för 79 :- st
Ett par Jeans från Jc som skulle kosta 999 men med rabatt fick jag dem för 699 :-

Bildkvaliten är jätte dålig men den är tagen med min mobil kamera som är jätte dålig plus att blixten inte funkar av någon anledning. 

I fredags fick jag förövrigt svar på mina blodprover vilket visade lågt B12 värde och jag har äntligen fått medicin för det. 4 tabletter om dagen i början och sen en om dagen i resten av mitt liv. Inte så där jätte kul att det var en livslång behandlingen men det är ju skönt att jag fick ett svar på vad det var. Är så jäkla trött på att må dåligt. Inte tillräckligt för att vara sjuk men bara ständigt trött och hängig. Som att gå och vänta på att en förkylning ska bryta ut i flera veckor. Nu hoppas jag på ett snabb förbättring och att jag ska kunna ta tag i livet med nya krafter snart. 

Imorgon blir det övningskörning igen och jag hoppas som vanligt på fint väder. Nu ska jag dega tills jag går och lägger mig. 

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar