fredag 23 mars 2012

Hunger games

Idag har det bjudit på massor av sol lika så igår. Jag har passat på både igår och idag att övningsköra. Det går bara bättre och bättre för varje gång och det börjar bli riktigt roligt. Men bättre koll på teorin underlättar det också. Det är ganska kul att tänka tillbaka på hur jag satt och var livrädd när jag snurrade runt på tomgången på skjulsta parkering för några gånger sedan.

Nu håller jag på och gör mig i ordning och väntar på maten. Ikväll ska nämligen jag och Channette på bio. Vi ska se Hunger games. Jag har sett i fram emot det väldigt länge. Hunger games har ju gått och blivit jätte stor men jag läste faktiskt boken innan de flesta visst vad det var för något. Det händer mig ofta, jag upptäcker en bok och älskar den. Ingen annan än jag  vet vad det är för nått och sen helt plötsligt slår det till. Boken blir göör känd och alla går och snackar om det. Det hände när jag läste Harry potter och när jag läste Twilight. I båda de fallen så har jag blivit fruktansvärt besviken på filmerna, nu hoppas jag verkligen att jag blir positivt överaskad och att filmen levererar. Om det blir fler film (då bokserien är på tre) hoppas jag att de behåller samma regissör. När det kom till HP och Twilight byte de regissör vilket förstörde en hel del. Serien blir inte alls lika samman hållen och varje regissör ska prompt göra sin egen version av det, vilket göra att varje film blir unik men serien i sig blir ganska skitsofren. Tackar vet jag Sagan om ringen där Peter Jackson tog sig an alla tre och gjorde en film serie som hör ihop och är fruktansvärt bra. Har sjukt höga förhoppning på filmen The hobbit som kommer ut i höst.


Trailern visst ser den spännande ut, och väldigt väl gjord!

Återkommer med min åsikt om filmen senare ikväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar