onsdag 28 mars 2012

Knäckt och klar.

Nu är jag både knäckt och punkterad. Ryggdoktorn lyckades knäcka till ryggen ordentligt. Knastra till rejält i ryggen, så jäkla skönt att bli av med en del låsningar. Sen hittade han flera punkter som var spända och jag fick prova akupunktur för första gången. Det var riktigt skönt faktiskt och lättade verkligen på trycket. Så nu ska jag fortsätt göra övningar och ska tillbaka dit om två veckor då jag drar till Dublin hela nästa. Måste också passa på att ge beröm till den doktorn jag har. Han är så himla proffsig, Trots att jag är i ett väldigt utsatt läge där man ligger på ett massagebord i bara underkläder så får han en ändå att känna sig bekväm. Han pratar på om saker och försöker distrahera en på ett positivt sätt. Idag pratade vi om min fjällräven rygga från 70-talet. Hur han hade haft en sån som lite och jag berätta att jag budat hem den från tradera. Samtidigt som han knäcker ryggen det tycker jag är himla trevligt :)


Andra ego bilden idag, det är inte varje dag det sker. Den här var mest för att visa det roliga märket kring ansiktet jag fick av massagebordet. Det har ju ett litet hål för ansiktet och det blir lite som ett sug märke runt hela fejjan. Nu syns ju inte det här på grund av min usla mobil kamera men bilden kan ni få se ändå ;)
Dock så syns min underbara halsduk som jag fick av min vän Dannie. Hon har stickat den själv (vilket tålamod, den är LÅNG) för att hon tyckte den skulle passa så bra till min vinterjacka. Tur också att den passar massvis till min vår jacka. Så Tack kära vän jag älskar den!

Trots märket kring ansiktet vågade jag mig in i butiken där min kamera är köpt. Frågade vad som kunde tänkas vara fel med min lilla kamera. Det var så enkelt som att jag kommit emot en spärr på minneskortet, 30 sekunder sen var det löst. Hehe lite röd om kinderna tackade jag så mycket och försvann snabbt ur butiken. 

Sen blev det friskispass och sen cykeln hem i regnet. Inte okej med grått och regn men nu när jag kollar ut genom fönstret ser jag solens sista orangea strålar titta genom molnen, det är himla mysigt plus att det börjar lukta sommar regn vilket jag älskar.

Ne nu ska jag laga mat och sen väntar teori plugg resten av kvällen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar