fredag 22 mars 2013

Workmans

Och så var det torsdag igen och ännu en jobbhelg väntar nu framför mig. Lediga dagar verkligen flyger förbi men det är egentligen helt okej. Tiden går framåt och det uppskattas.

Efter en väldigt händelselös tisdag så blev onsdagen desto bättre. Vakna ganska sent men mötes av ett meddelande på facebook att Meabh och hennes tjej grupp skulle uppträda på Workmans, ett ställe som inte är allt för långt ifrån där jag bor. En liten spontan utekväll hade jag ju faktiskt inget emot så jag var på. Fick ett sms från Chris som talade om att han skulle gå så då kände det ännu bättre, med lite sällskap liksom.

jag och Chris mötes upp vid åtta tiden på stamis baren, där tog vi varsit glas innan vi drog vidare till Workmans. Där hade en grupp precis börjat spela men det var inte Meabh så vi hade inte missat något. Ryan från klassen var också där så vi mötes upp framför scenen. Sen så fick vi njuta av fem olika akter, Meabh och hennes grupp uppträde som nummer två. De var jätte duktiga och jag var impad. Efter alla akter var klara fick man rösta på den bästa och den som vann skulle få tid i en studio och en photoshot. Meabh och brudarna vann tyvärr inte.

Efter allt var klart möte Meabh upp oss och vi stannade kvar på Workmans och drack och pratade. Meabh och Ryan drog vid klockan ett men jag och Chris var kvar till klockan tre. Det var mycket trevligt och vi pratade om allt mellan himmel och jord.




Detta är en av låtarna som de framförde. Meabh sjunger som nummer två i videon.


Idag vaknade jag förvånansvärt pigg trots den sena kvällen och ett väldigt blandande av drinkar. Inge illamående eller huvudvärk, tummen upp på det. Fixa lite frukost och sen stor städa jag mitt rum och tvättade. Sen så drog jag iväg till gymmet, vilket jag även gjorde igår. Jag har varit jätte dålig på att gymma nu i veckorna då jag mått lite dåligt och trott att jag bara skulle må sämre av träningen men jävlar vad skönt det var! Att känna svetten lacka om en på löpbandet och sen få simma sig helt matt i poolen, underbart!

Efter ett underbart träningspass så drog jag iväg för att träffa David. Det var så längesen sist så det var som vanligt jätte trevligt. Vi dela på en milkshake på Eddie rockets och sen varsin kaffe. Rundade av vid tio tiden och var båda tvungna att trotsa vädret from hell som fortfarande håller på där ute. Tror fan inte det har varit uppehåll på hela dagen, så jävla trist. 

Imorgon som sagt är det jobb som gäller, 12 - 18:00 vilket inte är en farlig tid alls. Sen så hoppas jag på att möta upp grabbarna och gå till någon pub och kolla på fotboll. Sverige - Irland liksom det kan man ju inte missa, jag hoppas innerligt att vi vinner ;)

Kan knappt fatta att det redan är mars, det känns som igår när vi diskutera den där matchen i höstas. Nå ja.

Sen en lite avslutande grej, jag har varit så himla töntigt emotionell i dagarna  Kan ju bero på att jag hade min måntliga period förra veckan. Jag såg att någon skrivit Titanic någonstans och då började låten spela i mitt huvud och helt plötsligt så förstod jag ju helt vad den handlade om och en våg av sorg bara välde över mig. Jag hade verkligen kunna börja gråta, bara av att jag läste namnet Titanic och låten spelade i mitt huvud. Jag visst inte om jag skulle skratta eller gråta åt mig själv just då, hehe. Nå ja nu är det förbi men nu helt plötsligt tycker jag Titanic låten är något av det sorgligaste jag har hört, jag tror jag håller på att bli lite vek. 

Every night in my dreams
I see you, I feel you
That is how I know you, go on


You're here, there's nothing I fear
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on


Helt plötsligt så träffa texten så himla rätt. För visst är det ju så att de som dör enbart lever kvar i våra hjärtan men där är det också trygga så länge våra hjärtan fortsätter att slå. Och ibland så är det enda man vill när man förlorat någon är att få drömma om dem, få se dem, höra deras röst och vara dem nära en sista gång om det så bara är i en dröm. 

Jo jag tror jag har lite för mycket fritid som håller på och analyserar en 16 år gammal låt.
Lika bra att sova nu.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar