tisdag 26 mars 2013

Snö?!

Det är i slutet på mars, vi träder alltså snart in i April och det snöar ute! Vad är det om? Förra året så åkte jag och Henea hit i början på April och då hade den här veckan innan vi åkt varit en av de varmaste och soligast. I år så ville tydligen vädret något annat, jag kan inte annat än att hoppas på att det blir en bra sommar i stället.

Igår jobbade jag 12 - 18:00 och det var en riktigt bra dag på jobbet. En sån där när man klockar ut och går hem och känner sig riktigt nöjd. Det är så himla viktigt med sådana dagar och det ger en så himla mycket energi  Jag valde till och med att stå på spårvagnen hem för att inte bli trött av att sitta ner. Det funkade, köpte en banan och ett äpple och en kaffe på vägen hem. Allt för att försöka vara så nyttig som möjligt och inte bli frestad av att köpa något snabbt och fettigt att äta direkt efter jobbet.

Dock så ville inte riktigt världen att jag skulle vara hundra procent nyttig igår. På vägen hem så delade de ut nya små chips påsar från kelloggs. Och när något är gratis och delas ut till en hungrig person kan man ju inte inte äta det liksom.


Min favorit smak dessutom, salt och vinäger, så gott!

Påsen innehöll 95 kalorier och det fick det väl vara värt. Kom hem och efter lite övervägande så kastade jag på mig gymkläderna och drog till gymmet. Lika bra att passa på när energin finns. Det blev löpbandet och sen poolen för några vänder, jag lyckades i alla fall känna ihop kalorier så att påsen blev plus minus noll plus lite extra. 

Gick hem och gjorde en omelett och placera mig fram tvn med Henea och Mick. Vi kolla på några avsnitt av Kevin Bacons nya serie The following, en smått sjukt och bissare seier om en serie mördare som startat en grupp för just seriemördare. Det var lite over the top men man blev ju sjukt fast i den då det hände saker hela tiden, väldigt amerikansk är den till skillnad från The killing som vi kolla på förut som är väldigt verklighets trogen men otroligt seg emellan åt. 

Jag sov oroligt i natt men kan inte sätta fingret på varför jag var ju helt slut när jag gick och la mig så det borde inte ha varit några problem, en sen kaffe och tv tittande på kvällen var nog skälet  På senaste tiden dricker jag knapp kaffe på sen eftermiddag/kvällen längre och jag tittar heller inte på så mycket tv så det kanske strula till det för min hjärna lite.

Nu ska jag hoppa i kläderna och smeta på mig ansiktet och ge mig ut för en fika med Henea. Det ska bli så sjukt trevligt. Vi har inte sett mycket av varandra sen jag började jobba då vi jobbar om varandra som sjutton och jag förstår ju att hon och Mick vill spendera egen tid tillsammans när det väl är ledig men det har liksom inte funnits tid för hon och jag och att försöka värna om vår vänskap så jag är jätte glad att det blir av idag innnan jobbet. 

Sen blir det jobb 17:00 till stänging vilket på en tisdag inte borde betyda mer än runt elva tiden. Sen jobbar jag 1 till 22:00 imorgon och sen 12  till 18:00 på torsdag. Sen är det fredag och jag är ledig, jag längtar efter att äntligen få ha en ledig fredag och lite fredags mys! Blir toppen det.

Tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar