söndag 3 mars 2013

Gangster

Så det där provet var ju inte så farligt, hehe jag som nästa börjat gråta på grund av det. Managern var heller inte ens arg när jag kom. Sa bara med ett leende "Hi Gabby, ready for the test?". Nemas problemas, provet gick bra men jag vet inte om jag klarade det men man får väl hoppas. Fredagen flöt på fint och jag kom därifrån runt halv tolv. Drog hem och efter att inte ha käkat på hela dagen så beställde jag midnatts middag när jag kom hem. Strulade med skypen i en evighet innan jag äntligen fick kontack och skypa sen med fina Channette tills mitt i natten. Fina du som står ut med mig och mitt knepiga liv, tack!

Idag började jag klockan ett. Jag var så trött när klockan ringde tio och jag var inte alls speciellt villig att gå ur sängen. Men upp kom jag i vart fall. Var tvungen att fixa en kostym till jobbet. Det var gangster tema idag och alla skulle klä ut sig som gammal dags gangster. Hittade en klänning som fick agera kjol, sen en vit skjorta över. På vägen till spårvagnen hoppade jag in på HM och en annan butik och inhandla en svart väst och en slips sen så fick det duga. Kom till jobbet och alla hade tänkt i samma bana förutom två tjejer som var så otroligt fina med klänning  fjäder hat och boa. En tjej hade tänkt lite i fel banor och var lite av en mer nutida gangster och såg mer ut som Boys´n the hood en all that jazz men men. Kul var det i alla fall. Hade världens lugnaste jobbpass  Hade först hand om ett barnkalas, det var femtio stycken en blandning av barn och vuxna men det var väldigt strukturerat och inga problem, plus att när man tagit ordern på mat och dryck så är det liksom bara att vänta, ge mat, vänta, plocka av, tårta och sen ta betalt. Det sköter sig ganska mycket av sig själv. De roade jag mig med i två timmar, sen gick de och lämnade 40 eoru i dricks!!! Sjukt bra enligt mig och kunde knappt fatta att det var sant. I love them och nu vill jag typ bara ha barnkalas hehe.
Efter det hade jag bara tre bord till och det var verkligen inga problem. Fixade allt annat sen och kom ut därifrån enligt schemat alltså vid sex, lovley.




Vet inte om jag såg så himla gangster ut men det fick duga.

Jag kom hem runt sju tiden och efter det har jag ju gjort massa häftigt. Det är ju liksom lördagkväll gott folk, så jag har ju ehm...
Inte gjort ett skit. Jag var så himla trött så jag orka inte göra något så jag gjorde det enda rätta. Satte på kaffe, tog en varm dusch, hoppa i min one piece och platsera arslet framför dator. Där har jag nu befunnit mig sen dess. Har kollat på Wreck it Ralph (den var väldigt fin) och käkat upp Heneas digestive kex, inte bra men de kommer ju inte hem förens på onsdag så jag hinner nog köpa nya tills dess. Nu ska jag nog äntligen sova. Imorgon jobbar jag fyra till tio, jag hoppas det blir en lugn kväll. Sen är jag ledig i fyra dagar, inte helt fel. Hoppas på sol och så är jag sugen på lite mer shopping, vet inte vad som flugit i mig men jag får ju lön snart så :)


Signar ut som en mycket trött människa, jag ser typ mer gangster ut min onesie. Äsch dags att sova.

Sleep tight peeps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar