fredag 8 mars 2013

Början på jobbveckan

Lite sjukt är det att min arbetsvecka tar start när alla andras börjar lida mot sitt slut. Men så är det när man jobbar helg. Den här veckan jobbar jag bara fredag till söndag. Det är verkligen inte så farligt men det är svårt att få tid till att umgås med vänner som jobbar i veckorna.

Så i onsdags hade jag teater igen och det gick jätte bra. Vi börjar närma oss vårat uppspel och jag och Joanne är i vart fall redo. Mycket mer så än många andra grupper, vi är ungeför 50/50 när det kommer till grupper som är redo och de som inte är det. Jag och Joanne har ett bra samarbete och det känns skönt. Efter onsdags lektionen så gick vi ut och tog några glasvin. Jag fortsatte hem till Meabh som nyss fått egen lägenhet. Vi hade en tjejkväll och det blev en lite oväntad sleepover, mycket trevligt.

Torsdag så vakna jag oss Meabh och gick sen hem. Köpte med mig brunch på vägen hem och satt sen och chilla hemma ett bra tag. Både Mick och Henea var på jobbet och jag hade då inte sett dem på ett bra tag. Klockan fem drog jag iväg till skolan igen där jag och Joanne bokat ett rum. Sen hade vi två timmar på oss att bara öva på dialogen, jätte skönt och alla bitar börjar verkligen falla på plats.

Sen gick jag hem och där fann jag Mick. Jag lagade mat och sen satt vi och moffa och kolla på olika dokumentärer om den ekonomiska krisen. Det var faktiskt mycket intressant. Henea kom hem närmare klockan tio, stackarn det blev en lång jobbdag för henne och inte nog med det hon började klockan sju idag. Snart får hon helg i alla fall.

Onsdag nu i veckan som kommer har vi vårat uppspel på teatern och jag är ivrig att få det gjort. Det blir kul. Sen så är termin två avklarad och vi har lov i en hel månad så då vet jag inte vad jag ska få gjort. Ska fråga om jag kanske kan få jobba lite i veckan då istället så att jag kanske kan få en ledig helg för en gångs skulle så jag kan umgås lite med folk. Sen så är vi tillbaka 15 April och då borde ju våren vara här så det ser jag fram emot. Sen blir det tredje och sista terminen från 15 April till 27 Juni. Tiden flyger verkligen fram och jag är redan klar med två tredje delar av min kurs. Lite sjukt är det allt och den här terminen har verkligen försvunnit i ett nafs, känns jätte skönt då Januari, Februari och Mars är ganska deppiga månader inget man vill dra ut på direkt.

Ne nu ska jag börja tänka på att få lite nytta gjort innan jobbet och sen ser jag framemot att få igång jobbpasset. För när man väl påbörjat det börjar det ju redan lida mot sitt slut, ti hi.

I helgen är det väl förövrigt final i melodifestivalen där hemma. Jag har inte alls kunnat följt den men har endå en god koll på vilka bidra som tävlar. Och helt ärligt, Vilka jävla skit låtar det är med!! Fy vart tog all bra musik från förra året vägen. Jag ryser vid tanken på att piano snubben eller manga pojken ska gå vidare! Så dåligt! Däremot har jag tack vare min kusin verkligen fastnat för Robin Stjernbergs låt, riktigt bra är den och jag har nött den på spotify sen dess. Han har en speciell röst som ibland kan låta lite off men just i refrängen är den underbar. Jag håller alla tummar och tår på att den kanske kan smita förbi rockpianot (seriöst, skit dålig text och är all den där jävla elden nödvändig?) och mangakillen (även där dålig text  och för mycket onödigt showande, påminer om Tokio hotel om någon frågar mig).


Jag hoppas bara att Robin byter kläder till finalen. Har nog aldrig sett en så dåligt passande kostym, vad händer i skrevet liksom. Ne byt stylist snälla.

Tills vidare, See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar