söndag 10 mars 2013

Time flies

Så var det alltså söndag igen och jag har mitt sista jobbpass denna vecka som väntar framför mig. Jag jobbar fyra till stängning så det blir alltså hela min söndag med andra ord. Jag är så tu delad när det kommer till jobbet, för o ena sidan är det skit jobbigt att åka till jobbet och spendera varje helg där och känna pressen att vara tillräckligt  O andra sidan så är det aldrig så farligt när jag väl är där och passet tagit sin start, plus att tiden verkligen går så mycket fortrare nu när jag har ett jobb. Jag har redan jobbat där över en månad och jag vet inte hur det gick till. Plus att jag har mer värde som person då jag jobbar och tjänar pengar.

Igår jobbade jag till halv elva. Sen for jag hem och tänkte väl mest ta det lugnt. Fick ett telefonsamtal från Oskar som frågade om jag ville hänga med på en öl och det kunde jag tänka mig. Så det var bara att snabbt byta om till något lite snyggare och dra ut igen. Träffade Oskar och en kille som heter Alex och vi drog på jakt efter något ställe. Då lillgubben Alex bara är nitton och nästa alla ställen hade 21 eller 22 års gräns så blev det lite begränsat med ställen. Men vi gick i vart fall in på en pub som heter Dakota och det var trevligt. Där spendera vi några timmar innan vi drog hem runt tre tiden, spontant, trevligt och välbehövligt för min del.

Igår för att tala om något annat blev jag jätte glatt överaskad. Kom hem sent och kika in på Aftonbladet.se och tame tusan Robin vann ju mellon!!! Hur sjukt var inte det, hade jag aldrig trott. Var helt stensäker på att mangapojken skulle vinna men ne ne Robin och hans mycket beroende framkallande låt vann tack och lov. Vilken bedrift och vilken skräll av Robin, aldrig förr har väl ett bidrag från andra chansen vunnit, det bevisar ju bara att svenska folket måste få suga på karamellen lite innan de fattar hur god den är. Det var ju lite synd om Yohio som fick flest röster av svenska folket men i ärlighetens namn tror jag inte denna 17 åring var redo för det, plus att det var en riktigt dålig låt. Kanske nästa år om han fixar en bättre låt.

Nå ja Heja Robin och jag kommer i alla fall vara riktigt stolt som svensk som får stå bakom den låten. Jag tycker den representerar musik Sverige mycket bättre än Yohio vars musik känns mer tysk eller nått. Robin är ju ingen Loreen men sen så tycker jag ju inte vi behöver vinna i år igen heller, direkt kvalade är vi ju i vart fall.

Ne nog babblat, nu väntar jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar