onsdag 6 mars 2013

Städdag

Jo idag har varit en riktig städar dag. Jag vaknade sent vilket var runt tolv idag. Jag fattar inte vart min komma upp tidigt rutin har tagit vägen men den har flugit bort i vart fall. Tror att det dels har med att göra att jag jobbat sent och att hela dagar spenderats på jobbet så jag har unnat mig att sitta uppe sent i stället. Plus nu när Henea och Mick varit borta så har jag kunnat spela musik eller kollat på film/serier på kvällarna och då har tiden flugit förbi och jag har inte kommit i säng förens tre fyra tiden. Nu är liksom klockan kvart över två och jag vet inte var tiden tagit vägen.

Jag har alltså städat hela dagen i stort sätt. Börja med en storstädning av mitt rum vilket behövdes big time. Har helt försummat mitt rum i typ två månader, förut om att plocka upp kläder och skit så har jag inte orkat damsuga eller dammat på evigheter. Så nu mår jag mycket bättre då mitt rum och rent och fräscht igen. Sen tog jag tag i kök och vardagsrum. Jag tvättade lite kläder så nu har jag bara badrummet kvar till imorgon. Nu kan Mick och Henea komma hem till en ren lägenhet och det känns skönt.

Sen gick jag och handla lite förnödenheter då skåp och kylskåp eka tomt. Sen så beställde jag hem mat trots ny in köpta varor, shame on me men jag är så himla lat ibland. Tanken var att Oskar och David skulle komma över på Taco middag men de blev inte av. David var jetlag på grund av att han kom tillbaka från Sverige idag och Oskar jobba till nio så det sket sig. Får bli en annan gång helt enkelt.

Så jag käka indisk mat som kom till dörren på rekord tid. Tog en kvart tror jag. Sen så har jag nött den nya säsongen av Project runway. Jag bara älskar den showen, jag är ju inget direkt modefreak men jag älskar ändå den serien. Förmodligen på grund av kreativitet och jag blir aldrig trött på den. Den här säsongen är riktigt bra, den har en ny twist i och med att alla utmaningar är lag tävlingen. Det är riktigt hög nivå på de flesta som är med, rätt personer åker ut varje gång och det är inte så mycket skitsnack. Me like jag kollar ju bara för att jag älskar den kreativa biten, jag har inget behov av allt drama som brukar vara med. Om jag vill ha drama kan jag ju kolla på all annan skit som går typ farmen eller liknande men det vill jag ju inte så därför kollar jag heller inte på den typen av program.

Tänd brasa, cola light, project runway och massa mat. Jo men asså jag kan det här med att unna mig själv saker ;)
Samtidigt som jag kollade på de så satt jag och pysslade med mina naglar och gjorde dem lite fina. Älskar att ha lite finare naglar för det lyfter liksom allt om man känner sig lite dassig. Jag har så kassa naglar just nu, de går sönder och känns skitiga och slitna så då är det ju fint med lite färg som döljer allt sånt. Jag får ju inte ha nagellack på jobbet så jag passar på när jag är ledig.

Jag är egentligen ganska så kass på det här med att fixa naglar, det smetar och kladdar en massa men skits samma det syns ju inte på långt håll, hehe. Detta är nog en ny favorit, ett turkost nagellack från HM och sen mitt favorit glitter nagellack som jag nästa alltid använder för att pimpa mina naglar. Funkar över ett genomskinligt nagellack för att ge det lite extra touch. 

Nu har jag en utslagen katt i soffan bredvid mig och jag borde tänka på refrängen. Imorgon är en nya dag och jag ska äntligen pallra mig i väg till gymmet. Vågar inte ens tänka på vad vågen kommer visa efter mina senaste dagar av frosseri. Nå ja gör om, gör rätt bara att börja från vad den visar.

Nu hoppas vi på sol och ljumma vindar imorgon.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar