lördag 30 mars 2013

Påsk

Okej så jag har ju helt missat att det är påsk. Det kanske är för att jag inte är hemma och det blir liksom inte alls samma sak som när man är runt familjen. Men visst infaller påsken oerhört tidigt i år, eller? Brukar det inte vara i mitten på April?

Nå ja påsk är det i vart fall och det märktes på jobbet nu i veckan då alla är ledig och tydligen vill man i påsktider gå och käka på T.I.G.F eller ja vissa människor vill det i vart fall. Jag skulle personligen inte göra det men det är ju en smaksak.

Mer jobb för min del har det ju blivit och det är ju positivt för då blir det ju mer pengar i fickan och det är ju bara bra. Skrev ju för ett tag sen att jag skulle sluta shoppa kläder men det har ju inte gått bra alls. Jag vet inte vart detta shopping sug har kommit ifrån, för ett tag sen så hatade jag att gå och shoppa och nu tycker jag det är toppen. Har ju försökt sluta små äta och eftersom det förut var mitt sätt att må bättre när jag var nere så har jag i ställer försök byt ut det mot tröst shopping, hehe. Bättre för höfterna sämre för plånboken ;)

Det blev visst en helt ny outfit från urban outfitters, opps.

Allt i nyanserna rött vilket tydligen blivit en ny favorit färg. Underbar ny favorit cardigan, byxdress och nya dojjor. 

Det blev premiär för de nya kläderna igår när jag hade David och Oskar över på taco middag. Vi tände brasan och lyssna på musik och drack lite öl ihop. Det var oerhört trevligt. 


Det här med egobilder vet jag inte hur jag ställer mig till, känns lite egoistiskt fel men här bjuder jag på en kaskad av dem en då. Mest för att visa hur underbart alla mönster går ihop, jag är lite kär i alla dessa mönster. 

Idag så visade solen sig för första gången länge. Så jäkla underbart, solen jag har saknat dig! Så jag gick ut och träffa David en sväng. Vi hamnade på en takterrass och drack öl. 


Vi skilldes i vart fall åt runt fem tiden då han var bjuden på påsk lunch hos några vänner ute i Swords. De skulle höra av sig ikväll om de skulle vidare till en fest men jag håller inte andan om jag säger så då dessa killar är så jäkla kvällströtta. 

Nu ikväll har jag käkat middag med Channette, över skype det vill säga. Blir ju lite svårt att göra det på något annat sätt just nu. Det var mycket trevligt och vi pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt i två timmar. 

En annan nyhet är att jag igår bokade biljette till mina päron så att de kan komma hit den 18 april!!! Jag är så glad, det ska bli så himla underbart. Nu kommer de inte undan ;) Nu måste de komma hit, hehe. Jag längtar så, som jag saknar dem ibland. 


Så det fick bli mitt lilla påskägg i år, att veta att mina underbara föräldrar kommer hit. Nu har jag något att längta till och ett första del mål på början till slutet av min vistelse här :)

Nu verkar det som att det kanske ändå blir fest med grabbarna så jag ska väl börja peppa för det, tror minsan vi knäpper en 3.8 % Carlsberg och diggar lite musik.

Tills vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar