fredag 1 mars 2013

Back to school

Så känns det just nu i alla fall. Fick en allt annat än trevlig överraskning på jobbet idag. Tydligen så hade jag missat ett papper bredvid schemat vilket det stod att jag skulle göra ett prov idag innan jobbet. Jag hade inte alls haft en tanke på att kolla på det är tydligen så blev en av managera sur. Den som redan sen tidigare inte riktigt verkar tycka om mig, Jippy!!! Nu var det inte hon som sa det utan en annan manneger som är betydligt snällare. Fick en ny tid till imorgon i alla fall, då jag först och främst måste möta den sura managen ( ont i magen) plus ha ett test på allt på menyn. Fuck säger jag bara. Jag kan inte alls alla ingredienser speciellt inte på att drinkar. Jag dricker ju knappt drinkar, håller mig ju oftast till vin och öl. Jag gör inte drinkar heller vi har ju bartender på jobbet men jag fattar att jag ska kunna svara på kunders frågor.
Så efter att ha slutat runt halv elva, tagit tåget hem och landat hemma runt efter elva var det alltså bara att börja plugga.


Dessa fick bli mina studie kamrater. Kaffe och godis.

Ne fy för det. Jävla skit jobb, nåja man ska ju inte klaga men jag kände mig lagom ömklig där ett tag. Ville egentligen bara spring hem och ringa mamma och be om att få komma hem. Ne det ska nog gå bra, morgon dagen tar ju slut även om jag vill det eller inte så provet blir ju hur det än går avklarat. Imorgon åker Henea och Mick till Berlin. De är så jäkla värda det efter allt slit och jag hoppas de får en underbar resa. Själv blir jag ensam i lägenheten, inte lika underbart. Imorgon efter jobbet ska jag nog självömka mig med att beställa hem kvällsmat och gärna en skypdejt med någon?? Detta blir alltså inte förens någon gång efter elva då jag jobbar till sent men det kanske finns någon kvälls själdärute som vill göra mig sällskap. Tveka inte på att hojta! 

Ne nu tillbaka till pluggande även om det är mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar