tisdag 19 mars 2013

Regn, Regn...Regn

Jävla kasst väder det har varit i dagarna. Bara massa regn. Usch och fy!

I söndags var det ju St. Patriks day och tack och lov att jag gick till jobbet två timmar tidigare för det var folk överallt. Lyckades gå mitt i paraden. Den stora årliga paraden gick förbi mina genvägar till jobbet och jag hade liksom ingen chans att korsa den. Så det var bara för mig att i panik försöka ta mig runt den. Jag lyckades med det och sen fick jag vänta en tjugo minuter för att komma på spårvagnen då alla tydligen var på väg hem samtidigt.

Väl på jobbet så sa dem ju att det skulle vara lugnt då alla säkerligen var ute den dagen. Men icke nog fans det folk som absolut skulle äta hos oss den dagen. Men jag jobbade ändå bara till klockan halv elva som inte var så farligt. Lyckades till och med hinna med sista spårvagnen hem.


Så här grön och glad var jag på jobbet, det som inte syns är att jag även har gröna leggings till kjolen. 

Igår var det bank Holliday här borta, en så kallad röd dag med andra ord så de flesta normal människor var lediga. Alltså inte jag då jag inte är normal och då jag alltid jobbar på ställen som alltid är öppna. Så jag och mina tappra medarbetare var på plats och vilken dag det var. Fy helvete vad mycket det var att göra, massa folk. Allt från barn familjer som passar på att gå ut och käka till människor som festat stenhårt dagen innan och var bakis. Det var ett jävla spring hela dagen och jag var helt slut klockan sex då jag slutade. 

Resten av måndagen gjorde jag inget vettigt alls. Tog det lugnt och satt med datorn i knät hela dagen i stort sätt. 

Idag är jag ledig och har inte gjort något vettigt ännu heller. Det spöregnar ute och jag har ingen vidare lust att trotsa det vädret. Runt tolv tiden fastnade jag på rummet då Mick hade jobb möte i vardagsrummet. Jag höll mig ur vägen och till slut hade det bara blivit löjligt om jag ens gick på toa då ingen av dem hade en aning om att jag ens var i huset. Skumt om en random tjej helt plötsligt går ner för trappan. 

Nu är det bara två veckor kvar av mars och jag hoppas, hoppas att April för med sig bättre väder! 

Ikväll kanske det hinns med att träffa David och Oskar, det visare sig. 

2 kommentarer: