tisdag 12 mars 2013

Seg

Jag tror jag håller på att bli sjuk. Mår inte alls tip top, känner mig oerhört ömklig och liten just nu. Vill helst bara åka hem och bli ompysslad av mor min. Men men nu är jag vuxen och på eget bevåg fast i ett liv på Irland  Det här var helt mitt beslut och min plan så det är inget att tyckas synd om egentligen.

Idag har jag inte gjort många svängar, allt har gått jätte långsamt då jag är seg i kroppen och i huvudet. Sov inte bra alls i natt då jag vaknade flera gånger av att jag svettades och mådde dåligt. Både kropp och psyke funkar inte med mig just nu.

Jag lagade mat i vart fall till hushållet. Inte mexikanskt då vi åt det i torsdags. Jag gjorde Peters underbara kyckling gryta istället. Fast jag använde korn istället för kyckling då Henea är vegetarian och då vi alla tre i huset är lite över känsliga för laktos så använde jag kokosnöt mjölk istället för grädde. Det blev faktiskt lika gott och jag kom på någonstans mitt i matlagningen att jag höll på att göra vegan käk. Det var ju inte ett dugg svårt och jag behövde ju inte ens tänka speciellt mycket extra för att undvika att använda djurprodukter över huvudtaget. Bara det faktum att jag stekte i smör gjorde väl att det inte var 100 % vegan mat. Inte för att jag tycket att man måste vara vegetarian/vegan för jag tycket vi kan konsumera kött då det är en cirkel i att människor faktisk ska äta kött men jag tycker inte vi behöver göra det i den mängd vi gör. Några vego dagar i veckan kan man kosta på sig för naturens skulle, gott blir det och nyttigt också för den delen.

Sen har jag segat framför datorn resten av dagen. Små slumrat emellan åt och nu ska jag snart sova för kvällen tänkte jag, inte en minut för tidigt då klockan börjar närma sig tolv.

Nu ska jag också för första gången göra det officiellt på bloggen! I sommar flyttar jag hem till min första egna lägenhet. Det känns skit häftigt och verkligen välbehövligt. Jag behöver ett eget ställe just nu nära min familj och vänner för att samla krafter ett tag. Ta itu med mig själv och leta reda på den där glada och lättade personen som jag faktiskt är och ska vara. Jag tycker inte om den jag är just nu och det är inte ett bra tecken. Jag lider av de ena och de andra just nu och jag mår inte bra av det. Att vakna på kvällarna just nu och ha ångest känns inte helt okej. Tänk att gå från att hela kroppen är sovande och borta till att vakna i ett stadie av panik och kramp, nej inget jag skulle rekommendera för någon kan jag ju tala om.


här är lite bilder på min lilla pärla :) Nu ska den bara göras Gabbe redo sen så ska jag nog trivas där. Och för er som undrar över hyran och att jag är tokig som ska betala den nu när jag inte ska använda den på tre månader så kan jag ju tala om att jag inte har det problemet. Den ägs nämligen av min styvfars pappa och har av en galen anledning ståt tom i tre år. Alltså så ska den bara stå tom och vänta på mig i ynka tre och en halv månad till innan jag flyttar in och givetvis börjar betala hyra. 

Imorgon så är det slutspel med dialogerna på teatern. Sen så har vi lov i en månad, vad jag ska göra då har jag ingen aning om, skriva en bok kanske hehe. Sen så börjar vi igen 15 April med sista terminen och kör på till slutet av hela grejen den 27 juni. Det är snart slut spurten för min lilla vistelse här och jag måste se till att göra det bästa av det. 

Ne nu ropar min kudde efter mitt huvud och jag känner mig redo att ge vika för dess rop.

Tills vidare, God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar