söndag 17 mars 2013

Happy Paddys day

Idag är det då Irländarnas hög tiden. Den mycket grön St Patriks day. Jag sitter fortfarande på mitt rum i skrivande stund men utanför kan jag höra trummor och folk rop. Det ska bli mycket spännande att ta sig till jobbet idag, som tur är så har jag ju mina små genvägar så jag slipper de värsta folkmassorna. Lite synd är det ju att jobba idag och missa alla festligheter men i ärlighetens namn så är jag inte på rätt humör för att delta i dem. Nu ska jag dra till någon butik och köpa massa utsmyckningar så att jag kan se grön och glad ut på jobbet, som tidigare nämnt så har ju T.G.I.F en förkärlek för att klä ut sig och idag är ju verkligen inget undantag.

Igår hade jag en väldigt lång dag. Fredagskväll så stängde jag med jobbet, efteråt ville en tjej väldigt gärna ta ett glas vin och jag passade på att ta tillfället i akt att få lära känna lite folk utan för jobbet. Vi drog efter stängning ner till Wintersbar som ligger i samma byggnad och där blev det inte mindre än tre glas vin och en mycket trevlig kväll. Hemma var jag väl runt halv tre. Sen upp igen klockan sju på morgonen minsann  Alla nya på jobbet skulle in och ha test i brandsäkerhet och hygien och massa skit. Så vi var en lagom vaken grupp klockan 9.30 som samlades och gick igenom allt. Tog en timma lite drygt. Då jag började klockan ett såg jag ingen mening med att åka hem emellan så jag höll mig kvar i köpcentrumet och skrota lite innan. Sen jobb ett till klockan sex. Åkte hem och sen var jag super seg resten av dagen. Pratade med mamma i telefon och det var lika mysigt som alltid. Vi pratade om vilka möbler som kan tänkas passa i den nya lägenheten och renoverings planer och massa annat. Jag vet inte vem som längtar mest tills jag flyttar hem igen, jag eller mamma. Oh jag älskar min lilla fina mamma hon är bra bäst hon!

Ikväll jobbar jag till tio och efter det blir det nog bara att sova. På måndag jobbar jag tolv till klockan sex och sen är jag ledig i tre dagar.

Det här är en när liggande kyrka.

Bilden har jag tjuvat från en väns facebook men jag själv lyckades inte ta några bra bilder på den. Det här är bara ett exempel av många saker här i stan som helt plötsligt har gått och blivit grönt. Jag vet att det är för St paddys day men jag kan inte annat än att tänka på Wicked. ;) 

Ne jobbet var det ja, tills vidare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar