lördag 8 december 2012

Frånvaro

Jag har tagit några dagars sjukfrånvaro från bloggen kan man säga. Sen i onsdags kväll har jag i stort sätt enbart haft energi till att med mycket möda förflyttat mig i huset. 
I onsdags hade vi som sagt sista lektionen på teatern. Det gick fantastiskt bra. Vi visade alla våra monologer alla efter varandra utan uppehåll och fick känslan av att det var på riktigt, att det var vårat showcase vi gjorde. Alla var så bra, det är verkligen helt otroligt vad folk har utvecklas sen dag ett. Jag kommer ihåg nått inlägg där jag klagade på fnittriga okoncentrerade människor, well no more. Pressen av tidsbrist har verkligen gjort att folk har lagt in en ny växel. Några har fullkomlig en exploderat och blommat ut i sina monologer, det är jäkligt häftigt att se. På gymnasiet tog det oss år att utvecklas så mycket som några har gjort på några månader. Men så är det ju bara 4 timmar i veckan och pressen har varit hög nu mot slutet. Efter att vi fått feed back från läraren ska vi nu bara fin putsa för att göra det bästa vi kan på måndag då det är showcase som gäller.
Efter lektionen gick vi ut för vad som har blivit lite av en tradition, att ta en öl på onsdags kvällen. Det finns en bar i närheten av skolan där vi brukar slå oss ner. Jag har förr bara varit med till tolv och sen dragit iväg hem lagom till att baren stänger. Men denna onsdag blev jag med lockad till ett ställe som heter Disceys. Det var jag, Lorrena, Meabh, Chris och Colin som trotsade kylan och gav oss iväg. Det var ett ganska så ostigt ställe om jag ska vara ärlig. Rätt så sliskiga människor och förskräcklig musik som spelad men alla shots kostade tre euro styck! haha livsfarligt. 

Colin, Meabh, Chris, Lorrena




Runt tre snåret delade jag och Meabh på en taxi hem. Meabh var ganska rund under fötterna men själv tyckte jag att jag hade läget under kontroll. 
Kom hem och tyckte väl att vardagsrummet snurrade en aning men inte värre än att jag hittade till min säng i vart fall. 
Dagen efter fick jag dock känna av billiga shots. The day from hell är det enda sätt jag kan rättfärdiga torsdagen. Jag minns precis sista jag mådde så illa och det var efter en Tequila fest oss Channette i våras. Fruktansvärt, jag önskade inget hellre än att dagen bara skulle passera. Spenderad mesta delen av dagen i min säng, var tapper några gånger och tog mig ner i vardagsrummet. Där gjorde jag Henea "sällskap", eller jag låg döende på soffan mens hon kolla på tv. Var vaken kanske fyra timmar av det dygnet och resten spenderades sovande. Gårdagen spenderades med känslan av att jag hade en normal bakfylla. Seg och trött men inte värre än så. Idag börjar jag repa mig och är väl förutom en förkylning back to normal.
Jag uppskattar verkligen inte bakfyllor och i frågar sätter alltid om det är värt det. Inte nog med att det tar hårt fysisk det sätter sig också psykiskt för mig. Jag kan bli oerhört ångestladdad och deppig när jag är bakis något som är så mycket otäckare än att vilja spy. Jag kände mig oerhört ängslig och ensam i torsdags, hehe. Men men så är det när man tror sig tåla mer än man gör. 
Nå där är förklaringen till min frånvaro. Nu ska jag väl blogga som folk igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar