måndag 31 december 2012

Få det sista av året

Dagarna innan nyår nu har tillbringats i goda vänners sällskap. Inte en sekund har fått gå till spillo. Igår var det Sylvia som gällde igen. Till att börja med enbart med kusinen men sällskapet växt i snabbtakt. Först kom Thuy och sen fick vi sällskap av hans kompis Märta. Någon timma senare så kom Elin, Dannie och Cassandra dit ragglandes. Oerhört kul och mysigt att få träff Elin igen det var så längesen sist. Vi satt där till tolv innan vi gick till Pitchers där vi avslutade kvällen. Det var en toppen kväll.
Idag har jag varit små seg och dagen stressades inte fram. Runt sju tiden gick jag iväg till Jan där Anna befann sig. Där spelade vi Mario cart på wi och kollade senare på Avatar i 3D, killer har rätt så balla prylar. Det var mysigt och perfekt chill för mig.

Nu sitter jag och tänker på att jag borde sova sen långt tillbaka och hur svårt jag har att slita mig från dator. Imorgon är det nyårsafton och jag förundras över att åren går så fort nu förtiden. Idag är det även en vecka kvar tills jag åker tillbaka till Irland vilket känns väldigt dubbelt. Jag vill ju tillbaka, till mitt lilla Dublin, Mick & Henny och så teatern så klart det är bara det att jag har hunnit vänja mig vid att ha nära och kära runt omkring mig. Men det blir nog bra ska bara komma förbi adjö delen.

Annars så ser jag jätte mycket framemot ett nytt år med nya möjligheter. Tycker inte 2012 har varit något bra år, det har inte varit dåligt heller det har bara inte varit något speciellt. Jag har fått nya vänner och kontakter och det gillar jag ju skarpt men förutom det så saknades det där lilla extra. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer nästa år. Jag vill kunna njuta av nästa år jag hade av någon anledning svårt för det i år.
Jag ser framemot att ljuset kommer tillbaka, jag har inget emot att skippa Sverige dessa månader för vilken skit tid som väntar nu Januari, Februari och Mars. De blötaste mörkaste kallaste skit månaderna på året, ne fy fan tackar vet jag Irland där det redan är varmare och längre dagar inte mig emot.

Nästa år ska också bli lite av ett ego år. Fokus på mig och mitt välmående, jag har själv känt att jag hamnat i en dålig spiral och jag måste ta mig ur den för min skull. För att göra det måste jag sätta mig själv i fokus och inte tänka så mycket på andra. Våga prata om mig och mina problem och kanske inte lyssna så mycket och ta på mig andras problem som jag har gjort tidigare.

Jag har också bestämt mig för att starta en till blogg just med inriktning på det här. Det kommer vara mycket fokus på träning och kost samt på psykiskt välmående  Det är därför jag väljer att separera det från den här bloggen då det kanske inte är alla som är så intresserad av det och då kan man ju få slippa läsa om det. Den kommer igång 1/1 för det känns som det perfekta tiden för en ny start, för er som vill så hittar ni den här Mittvalilivet. Det blir mitt nyårslöfte till mig. Jag ska försöka skriva där varje dag och förhoppningsvis kommer jag ha 365 inlägg i slutet på nästa år.

Ne nu tackar jag för mig och önskar en underbart nyårsafton imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar