lördag 1 december 2012

Jul, Jul strålande Jul

Jag gick ut idag med tanken att handla julklappar men jag fastnade mitt bland all julmarknad i stan. Så jag blev distraherad speciellt vid ett ställe då de bara såldes begagnade böcker. Fastnade i vad som kändes en timma med att bara känna och klämma på massa böcker. Jag var i sjunde himlen  vad dock duktig och köpta bara två stycken. Den ena var J.K Rowlings nya bok The Casual Vacancy som är ganska nyligen ute i affären så den var i jätte bra skick och jag fick den för enbart 10 € ett kapp enligt mig, sen så köpte jag Oscar Wildes The Happy Prince som min teater lärare pratade så gott om för två lektioner sen eller så. Det fanns massor av gamla klassiker till jätte bra pris så det var nära att jag gick loss, jag kanske gör det också om bokmarknaden är kvar imorgon eller nästa helg. Klassiker är i vanliga fall ganska dyra konstigt nog, böcker blir ju bara billigare med åren men så helt plötsligt efter några hundra år blir de dyra igen, hehe.
Sen så gick jag in på ett café och käkade lite och drack en cappuccino mens jag läst månadens bok som är Kaftka på stranden. Har på börjat den förut men slutade av någon anledning så nu ska jag ge mig på den igen för den verkar jätte bra, bara att min läslust försvann där emellan och jag började läsa Fifty Shades of Grey för att få igång den igen.

Hämnade på ett eko-vänligt ställe. I bakgrunden syns mitt plommonstop som fick följa med mig ut idag.
Sen så var det ju så att jag inte tänkte julpynta mitt rum i år. Köpa massa pynt för att sen bara använda de i en månad. Men igår när jag var på Ikea kunde jag inte låta bli att köpa med mig en halmbock hem och några små tomtar. Så idag gick jag in i en one euro affär och plockade på mig lite mera skräp för att gör mitt rum mysigt och juligt. Så när jag kom hem satte jag på svensk julmusik och gick loss i rummet.
Mysiga färgglada lampor vid sängen

Några små tomtar fick liva upp balkong dörren.
Min hylla fick massa ny kompisar.
Halmbock och tomte från Ikea och så en glittrig röd gran
En söt liten tomte och en liten ljusstake.
Och så den här lilla ostbollen till snögubbe som till min överraskning skifta färg, hehe. 

Nu ska jag joina Henny och Mick igen och ta en öl. Ikväll trotsar vi kylan och tar oss ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar