tisdag 4 december 2012

20 dagar kvar till jul.


Det är inte långt kvar nu men jag har väl inte helt hittat känslan ännu. Trots att jag har börjat julhandla, pyntat mitt rum, kollat på julkalendern och köpt pepparkakor så har inte julkänslan in funnit sig helt ännu. Idag har jag dock gjort ytterligare några försök. Jag ladda ner massa klassisk jul musik och har satt nejlikor i apelsiner. Finns det något som doftat så ljuvligt och juligt?
På torsdag tänkte jag baka lussebullar och på fredag ska jag göra ett mini julbord. Det blir spännande, har aldrig gjort de tidigare så jag får nog ringa hem och be om recept på massa saker. Men vi har ju inte pyntat resten av huset och ute är gatorna fortfarande bara, ingen snö så långt ögat når så då uteblir ju en del av julstämningen. Jag litar på att den kommer när jag åker hem om tolv dagar, ihh det är inte långt kvar nu och jag längtar så att få träffa alla igen.

Idag har jag bara gjort massa nytta. Tänkte ta mig ut men jag har så ont i halsen så jag kände att det var bättre att bara vara inne och kurera sig. Imorgon är ju sista teater lektionen på term 1 och på måndag har vi vårat showcase så rösten får ju inte brista tills dess. Kan inte fatta att termin ett redan är över, så fort det går.
Idag har jag bäddat rent och tvättat sängkläder och annan smutstvätt. Sen har jag damsugit rummet och fixat lite. Den årliga julstädningen ungefär. Sen så lagade jag middag till vårat lilla gäng. Det blev mexikanskt igen, vi hoppade över det förra veckan och det var skönt att ha traditionen back on track igen.

Om jag inte är i Sverige får helt enkelt svenska traditioner komma hit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar