söndag 23 december 2012

End of an era

Hälsningar från katastrof bloggaren. Det är helt sjukt vad svårt det har varit att finna blogg glöden när jag har varit hemma. Har haft så fullt upp med att umgås och kramas. Men sen är det väl så att jag finner mindre inspiration att skriva när jag är hemma och runt de flesta som faktiskt läser bloggen, kändes mer värt när jag var på Irland även om det är dumt för jag gillar ju att skriva.

Dagarna har jag fyllt med massa rännande på stan för att köpa presenter till alla i familjen. Även så har jag träffa massa folk. Heidi träffa jag i Onsdag på en fika som var jätte mysig. Sen så blev det Sylvia mys med resten av folket på kvällen.

Igår så träffade jag då äntligen kusinen. Det var long over due. Vi vinade hos henne och gjorde sånt som vi göra ensamma med vin, spårar. Det blev allt från djupa samtal till teater improvisation till gitarre spel, underbart med andra ord.

Ikväll så spenderades kvällen med Channette och Emma och vi gick på bio. Twilight - Breaking dawn part 2. Vilket jäkla långt namn för något som egentligen bara heter Breakning dawn enligt boken, men men ska det göras komplicerat så ska det. Filmen stämde myckte bra överens med boken som jag läst och jag har inget att klaga på. Känns skumt att det är slut nu. Precis som Harry Potter förra året. Nu kommer det liksom inget mer från något som jag har följt under så lång tid.
Läste Twilight böckerna 2007 eller 2008 och absolut älskade dem som den 17 åring jag var då. Det var då ingen visste vad det varför något. Innan det blev The Twiglight saga, då de hete om jag kunde drömma på svenska.
Efter första filmen var jag kär. I filmen, musiken, människorna, handlingen men framför allt Robert Pattinson. Större kändis crush har jag aldrig haft och kommer nog heller aldrig ha. Sen så blev filmerna super stora och över hypade och pågrund av det förlorade filmerna på nått sätt sin charm. Så är det för det mesta med saker, ju större uppmärksamhet ju snabbare sjunker de i värde för mig. Något som hade varit så fint och eget för mig, en fantastisk kärleks historia som så få tagit del av var nu över hela världen.
Så det känns ganska skönt att denna saga är slut nu. För jag var ju en dock tvungen att följa den till slutet.



En sak är dock säkert, fyra år senare och Robert Pattinson får fortfarande mitt hjärta att smälta. Den mannen är den snyggaste varelsen som någonsin vandrat på denna planet. Men så ska vi ju gifta oss också, ska bara vänta tills vi springer på varandra någonstans. Det kommer ju vara love at first sight, Trust my words where meant to be ;)


Imorgon väntar ännu en dag med fullt ös. Ska bland annat få träffa Fabian igen vilket jag ser så mycket framemot. Sen väntar lite mer sista minuten förberedelser inför julafton. Jag glädjer mig så till Julafton det ska bli en så mysig fettis och chil dag. Jag ska bara äta och softa, här tänker inte stressas för fem öre, just so you know. 
Jag avslutar med ett löfte om att bli bättre på att blogga, ett som jag säkert inte kommer kunna hålla, nåja.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar