fredag 4 maj 2012

Heja Sverige!

Det är väl ingen som har missat att hockey Vm har startat. Eller så kanske det bara är jag som är intresserad. Av alla sporter så är hockey den enda jag finner intressant, det är sådan otrolig spänning att kolla på en match. Spelarna flyger fram på isen och tacklas och slåss och gör mål. Det är inte en tråkig stund. Mitt svenska hjärta bankar extra hårt när det nalkas hockey. Men bara när Sverige spelar mot ett annat land, SM är inge kul. Övriga sporter som fotboll, handboll eller basket förstår jag mig inte riktigt på. I fotboll händer ingenting spelarna bara springer runt och ser snygga ut eller ligger på mattan och filmar. I handboll springer de bara fram och tillbaka och viftar med händer och göra massa mål det samma gäller basket. Då försvinner ju spänningen, plus att de knappt får röra varandra. Sen så har vi ju det faktumet att Sverige inte direkt är bra på de sporterna när vi däremot är grymma på hockey ;)
Idag körde vi premiär match mot mitt gamla hem Norge. Det var inte direkt till någons överraskning att tre kronor vann mot Norges isbjörnar. Dock bara med 3 - 1 vilket kanske inte var direkt spektakulärt men de kan gott behöva spara på krutet för imorgon möter vi Tjeckien.

En av de få gångerna jag får användning av min Sverige tröja, som förövrigt är ruskigt skön och används flitigt som sovtröja till vardags. 

Idag jobbade jag från 9 till klockan 16, skulle börjat jobba klockan elva men de ringde in mig tidigare. Det känns skönt att de bara efter två test gånger kände sig trygga i att ringa in mig extra. Jag försökte verkligen visa framfötterna när jag blev inte ringde i onsdags vilket har gett resultat då jag fick två extra timmar idag. Jag ska jobba tre timmar imorgon och jag fick ett helt till pass nästa vecka fast jag från början inte hade någon tid då. De bådar nog gott inför sommaren och framtida referens papper. Men framför allt betyder det klirr i kassan vilket kanske är det viktigaste just nu. Nu ska jag bara slöa tills jag stupar i säng, börjar inte förens klockan ett imorgon men jag ska försöka pallra mig upp och ta en promenix innan.
See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar