tisdag 15 maj 2012

Dåliga slut

Var och besiktade min bil igår. Min lilla fina Sally som jag har haft i knappt tre månader. Det gick inge bra kan jag ju tala om. Peter var så snäll och körde dit bilen då jag inte kan i saknad av körkort.
Hon som skulle besikta den hann knappt sätta sig i bilen innan felen började uppdragas. Jag stod där och fatta noll, enligt säljaren så har bilen gått igenom fläck fri de senaste gångerna och här kom en hel rada fel. Jag kan inget om mekaniken i en bil. Tar den mig från punkt A till B är jag nöjd sen om dörren sitter lite löst vad fan spelar det för roll??
hehe jag kände mig aning fåraktig när hon nämnde allt som skulle fixa och jag såg tusen lappar flyga förbi framför ögonen på mig. Jag vet väl inte hur man fixar till en skrot hög. Nåja det var i alla fall tre stora fel som var tvunget att fixas innan vi måste om besikta den i juni. Sen var det mycket som gick igenom men bara knappt som hon tyckte jag skulle fixa ändå. 
Så det fick inge bra slut och nu undrar jag om det är värt att fixa henne eller om det är skroten nästa :( 
Åkte därifrån med migrän liknade huvudvärk och ett temperament som inte var att leka med. Jag funkar inte hungrig, trött och sur. 
Så den dagen fick inge bra slut, plus att jag avslutade dagen med att läsa klart boken One day  (som jag förövrigt läst i typ hundra år nu, skäms) och den slutade inte heller någe bra...


Idag började dagen med att kaffet var slut!!! Fatta min panik, jag som inte är någon vidare morgon människa ens med det. 

Nu så har jag i alla fall nyss varit och övningskört med min bror. Vi diskutera bilens framtid och han skulle höra med sin meckar polare om det inte gick att fixa lilla Sally för ett rimligt pris. Han lät som att det säkert skulle gå då hans kompis tydligen brukar byta motorer på bilar och då ska nog ett läckande rör och slappa dörrar inte vara några problem. 
Solen lyser nu och det ny inköpta kaffet bryggs i denna stund i bryggaren. Denna dag är redan hundra gånger bättre än igår. Plus att jag ska börja läsa en ny bok som heter Kaftka på stranden av Haruki Murakami. Jag hoppas på att även den slutar bra :)

Men nu KAFFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar