söndag 13 maj 2012

Pollen

håller på att ha ihjäl mig. Möh, är snorrig och hostig och allmänt tjock i huvudet. Mamma var så snäll och gick och fixa allergi tabletter så jag hoppas det släpper snart.

Gårdagen spenderades först ute vid mormors grav, Vi köpte blommor och la där och fixade lite. Mormors grav är så fin och mycket ompysslad, det märks att någon mycket saknad och älskad ligger och vilar där.

Sen så åkte jag och mamma ner en sväng på stan. Det var kupong race i 21an så då passade jag på att kika lite i butiker. Det blev inte så lång stund dock då jag blir så himmla trött av att vara allergisk hela tiden. Det blev i alla fall ett linne och ett par byxor ifrån gina tricot. Hade 20 % rabatt där vilket passa utmärkt.

Mönster är en ny stor favorit hos mig. Tycker allt med mjuka färger och ett häftigt mönster är tilltalande. Jag tvekade en del åt byxorna då det finns en risk att jag kommer tycka att de känns lite för pyjamas för att användas till vardags. Men jag älskade mönstret och de är super sköna så jag slog till ändå. 

Vidare mot kvällen drog jag till Sylvia för att äta middag med Mathilda och Madde. Det blev ett par öl där innan vi drog vidare till Mathildas kompis Axel på förfest. Vi hade otroligt trevligt och det ledde tillbaka till Sylvia för mer förfriskningar. Senare gick vi ut på filial och efter stängning blev det kvällskäka och sen tillbaka till en av killarna på "efterfest". Inte så mycket fest som att sitta och umgås. Runt fyra gav vi upp och började bege oss hemåt. Madde skulle sova hos mig. 
Det slutade dock med att vi fastnade i två timmar på Sylvias ute servering och pratade. Klockan var inte förens sex på morgonen då vi stelfrusna kom hem till mig. Vi somnade omedelbart kan jag ju tala om. Vi var uppe igen klockan elva för frukost, ingen start på dagen utan kaffe. Sen begav sig Madde mot tåget och vidare mot Stockholm.

Resten av dagen har jag varit ganska seg men inte allt för illa trots den ringa sömnen. Det blev kaffe i solen med mamma och hennes väninna Jeanette. Nu på kvällen har vi haft Chrille och Anna på mat och det är ju alltid trevligt.

Imorgon måste jag verkligen hämta min kamera känner jag. Jag vill kunna ta bilder!
Nu ska jag avsluta kvällen med film. Jag fick en så otroligt stor craving efter att kolla på animerat. Något data gjort som är barnvännligt och roligt men också lämpat för vuxna. Jag bestämde mig för den tredje Ice age filmen som jag inte sett tidigare. Jag älskar den typen av filmer och trots att jag snart är 21 år fyllda skrattar jag gott åt dem. Jag blir nog aldrig helt av med mitt barna sinne. 


Så nu kurrar jag ihop mig i myskläder och spenderar resten av kvällen med den här filuren. Det är jag värd efter att ha måt dåligt nu ett tag, hehe ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar