söndag 27 maj 2012

Euforisk helg

Förlåt för ord skämtet med den har varit helt perfekt. Vädret kunde inte ha varit bättre och jag har haft fullt upp med härligheter.

I fredags åkte Mamma och Peter till Stockholm för att fira mamma i huvudstaden med en hel helg och Ozzy Osbourne konsert på fredag kvällen. Detta betydde att jag fick hela huset för mig själv. Jag var ju vakt åt djuren också. På fredag kvällen var det förberedelser inför min middags bjudning på lördagen som gällde. Fabian kom över och hjälpte och sov även här.

Lördag var det fantastisk väder och folk började rulla in klockan fyra. Jag bjöd på grillad mat och egna Cup cakes till efterrätt. Sen var det mys och Eurovision som gällde. Som jag hoppades på att Loreen skulle vinna. Jag minns sist när vi vann för 13 år sedan hur glad jag blev. Så lyckan var ju total när tolva efter tolva strömma in till Sweden. Det är tur att man inte har känsliga granar för som vi skrek och hurra och klappa varje gång vi fick tolvor. För trots att vi hade varit så förhandstippade så hade jag inte vågat tro att vi skulle vinna.

Jag älskade bidraget från första gången jag såg det. Det gör sig så sjukt bra på scen i sin konstnärliga enkelhet. Det är inte flashigt och det är inte naket och sexigt, det är känslosamt, intimt och konstnärligt. Det är inget guld regn eller fyrverkerier utan små snöflingor som regnar ner. Så otroligt vackert och jag är så jävla glad att resten av Europa också förstod det!!

Nu jävlar Sverige. 2013 smäller det och jag ska vara på plats, om jag så måste fejka min egen död för att slippa undan jobb så gör jag det. Det var 13 år sen sist och det är inget som säger att det händer igen!!!

Här kommer en bildbomb från kvällen.



Lämna aldrig pöjkarna obevakade vid grillen, då blir kycklingen bränd.


Fina människor som jag var så glad att få fira denna speciella kväll med :)


Mina egna Cup cakes som om jag får säga det själv blev väldigt fina. 


12 points go to Sweden!

Sweden!

Sweden!


Sweden!

And finally Sweden!

Då vinsten var säkrad så kastades champagne glasen fram och en sista minuten drink ordnades. Vitt vin med päron Schweppes.

Det perfekta avslutet på våran underbara kväll. Tack alla som kom och tack Loreen som vann!

Idag var det städning och sen morsdag fika. Päronen kom hem vid fyra och lite senare dök Chrille och Anna upp och då fika vi på överblivna Cup cakes som var minst lika goda dagen efter! Grattis älskade mamma på Morsdag!

Jag avslutar med denna som inte går att kollas nog på! Å vad bra det är!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar