tisdag 21 februari 2012

Vår på väg?

Idag har varit ännu en dag med sol och jag undrar om man vågar hoppas att våren är på väg? Har sådan lust att bara kasta ner allt vad heter jackor, halsdukar och vantar i källaren  och damma av vår kläderna.

Idag fick jag den stora äran (läs med stor ironi) att gå ut med hunden runt lunch tid, mamma var hos tandläkaren så det vara bara att ställa upp. Men det var faktiskt riktigt trevligt, solsken och fåglar som kvittrade, hur mysigt som helst. Gick en vända i skogen och det luktade nästan vår. Jackson var mindre mysig han drog och slet i kopplet något som inte är en bra kombination med att det är halt ute. Men vi överlevde i alla fall.

Planen var egentligen att åka till Farmor och farfar idag då farmor bli 92 år!! Men tydligen så hade Christopher sovit dåligt eller nått så han ville skjuta på det till på fredag. Så nu sitter jag aningen sysslolös och vet inte vad jag ska göra. Har både av bokat fika med Melanie och träning för att jag trodde vi skulle iväg. Får väl damma av någon bok eller nått.

Dagens höjdpunkt hittills är i alla fall att min forna sambo Madde hörde av sig angående planer för mars. Vi planerar eventuellt inför en resa som jag verkligen hoppas blir av. Jobbigt bara att jag inte har ett jobb ännu så jag skulle kunna planera efter det. Men jag lever på hoppet att det fixar sig ändå. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar