måndag 20 februari 2012

Måndags bio

Så nu är man hemma igen efter en härligt spontan måndag. Innan bion passade jag och mamma på att käka Kina mat på Ming. Lika gott som alltid och toppen service på det. Det går också alltid så fort där vilket är skönt. Idag hade vi en timma innan bion och då vill man ju inte gärna vänta 30 min på maten innan och det slipper man på Ming. 

Sen så såg vi ju som sagt Järnladyn. Jag tyckte den var bra men den kan nog ses som seg av andra. Det är en biografi om Englands förra premiär minister Margaret Thatcher med Meryl Streep i huvudrollen. Den handlar ju då om Thatchers liv och om hennes upp och ned gångar. Kanske inte så där jätte spännande men absolut lärorikt. Jag beundrar verkligen England när det kommer till alla deras kvinnliga härskare. Det här är tredje filmen jag ser om en kvinnlig ledare i England som styrt landet med järn hand men också väldigt väl. Det är bra gjort av ett så inflytelserikt land, synd bara att inte fler länder har tagit efter snabbare. 

Det bästa med filmen var ju inte så överaskande Meryl Streep själv. Den kvinnan kan agera som ingen annan, hon är så sjukt grym att det nästan inte är rättvist. Om jag vore en tiondel så bra som hon skulle jag vara nöjd. Hon blir bara bättre med åren och förblir vacker. Jag beundrare henne till tusen!


Det blev en väldigt mysig måndag. Som alltid när jag och mamma får för oss att hitta på något. Nu funderar jag stark på att lägga mig på spikmattan för min stackars ömma ryggs skull. Sen blir det nog att sova, är fruktansvärt trött sen dagens träning. 

God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar