lördag 18 februari 2012

Say what?

Sitter med dagens tredje kaffekopp och njuter i mitt ny städade rum. Har nyss haft min bror över på middag, han är gräsänkling i helgen då hans fina flickvän är i huvudstaden. Så då passar han på att käka hos päronen istället. Det bjöds på helt underbar mat, Peter (mästerkocken i familjen) hade gjort pressad potatis till ungs kotletter i sås. Så äckligt gott att jag har hamnat i matkoma.

Ser kanske inte så speciellt ut men det är  något av det godaste man kan äta!


Vi kollade även på melodifestivalen under tiden. Jag har fortfarande inte kommit över chocken att Björn Ranelid gick vidare. Det måste ju vara ett skämt, killen sjöng ju inte ens. Han gick runt och snacka massa skit på scen till världens mest o originella klyschiga musik. Skäms kudden var så hårt tryckt mot ansiktet att det var snudd på kvävnings varning. Jag blir så irriterad på såna bidrag som hans. Melodifestivalen håller redan på att bli en parodi i sig med alla dessa deltävlingar och så måste de krydda med bidrag som hans. Nä skam mot Raneldi, skam mot svt och skam mot melodifestivalen. Vinner han hela skiten byter jag medborgarskap.

Nu har i alla fall broder Chrille dragit vidare på nya äventyr, själv håller jag nog ganska låg profil efter gårdagens bravader. Imorgon har jag fullbokat däremot och det ser jag fram emot. Klockan 11:30 har jag en sak inplanerat som jag avslöjar imorgon, efter det hoppas jag hinna med träning. Mot kvällen tror jag att vi ska inviga fina Cassandras nya lägenhet. En hel dag med roligheter med andra ord. Blir nog toppen.

Ha en fortsatt fin lördags kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar