torsdag 23 februari 2012

Long live the Queen

Så var prinsessan född. Blev så himla glad när jag fick reda på att det blev en flicka för prinsessan Victoria och Daniel. Har sen de blev offentligt att det väntade den nya kronarvingen hoppas på en liten tjej. Drottning över kung any day! Ätten Bernadotte gör inte några vidare pojkare men desto vassare flickor. Är inte imponerad av våran nuvarande kung över huvudtaget och de lilla jag sett av Carl Philip är ju ett skämt, killarna kan ju inte prata fram för folk ännu mindre styra ett land.

 Inte för att kungahuset styr så mycket men det ska ju vara ansiktet utåt för Sverige, och då vill man ju inte gärna behöva skäms kudden varje gång de öppnar käften. Victoria gillar jag stenhårt och tycker hon verkar vara det perfekta ansiktet utåt för Sverige, en vi kan vara stolta över. Hon och Daniel är så otroligt söta ihop och otroligt jordnära trots att hon föddes till prinsessa. Så jag hoppas på den här nya lilla flickan och tror massor på ett fortsatt Sverige med en kvinna i spetsen, nu ska bara kungen ha vett nog att avgå!


Namnet offentlig görs imorgon och det gissa hej vilt just nu vad tösen ska heta. Jag älskar att gissa namn så här kommer mitt bidrag; 
Alice Kristina Elisabeth Désirée 

Jag tok faila på namngissningen namnet blev så pass o traditionellt som;
Estelle Silvia Ewa Mary

2 kommentarer:

  1. Haha! Din lilla namn-nörd :)

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar't!! Snacka vad jobbig jag kommer bli när mina vänner får barn med alla mina synpunkter. Men jag failade ju i alla fall hårt på denna gissning.

    SvaraRadera