fredag 24 februari 2012

Sego

Har inte varit 100% idag. Min rygg har gått och fått massa muskel knutar som irriterar mig, om det är något som är svårt att koppla bort så är det ryggvärk och det gör än så fruktansvärt trött att gå med. Men min underbara mamma tog sig an min rygg nyligen och masserade ut några av knutarna. Något jag är väldigt tacksam över då jag vet att hon har ont i handlederna.

Tidigare var vi och hälsade på farmor och farfar. Alltid lika trevligt och de två är så söta, Farmor blev 92 i tisdags och farfar är väl en 88 år tror jag. Men de är båda väldigt pigga för sina åldrar och levnads glada som tusan. Synd bara att farmor inte hör mycket och Farfar ser inte mycket. Hemma hos dem bjöds de på kaffe och kakor och jag har så svårt att säga nej när de bjuder. Det hör ju till och att behöva förklara för en så smått döv farmor att jag inte äter onyttig heter just nu funkar liksom inte. Så det blev att äta ett djävligt gott vanilj hjärta. Men det var ju för farmors skull, då behöver jag ju inte skämmas eller?

Mer spännande än så blev inte dagen, orkar inte hitta på något när jag har ont i ryggen. blir ändå inget trevligt sällskap för någon då. Hoppas massagen verkar till imorgon då det bär av till huvudstaden. Channette, Cassandra, Fabian och jag ska sitta i publiken till något nytt tv program. Det bjuds både på lunch och en godie bag och inte ett öre har vi betalat så det blir kul. Efter det ska vi möta upp Elin och Petra för att käka och sen eventuell utgång och övernattning hos Fabian. Blir nog rusigt kul hoppas nu bara inte ryggen ska störa mig.

2 kommentarer:

  1. Du får gärna komma över på en massage av mig någon dag också! :) hoppas det blev bättre sen iaf! kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna det skulle nog behövas. Ryggen har varit ovanligt bökig på sistone. Kram

      Radera