tisdag 12 februari 2013

Working Girl

Ja en sådan är jag nu för tiden. Passen går helt okej och jag har inte lyckats göra bort mig fullständingt ännu, (peppar peppar ta i trä). Jag hoppas verkligen det håller i sig för jag orkar verkligen inte med att må dåligt av att gå till jobbet.

Lördag och söndag jobbade jag. Först fem till elva på lördag, kom hem direkt efter det och åt mat och gick sen och la mig. Hade inte alls någon ork till att dra ut på något äventyr då. På söndag jobbade jag ett till sex och även det passet gick helt okej. Var hemma runt sju och tog det lugnt resten av kvällen, vi kolla på film här i huset och gick sen och la oss.
Igår jobbade jag två till klockan sex, bara fyra timmar men det kändes längre. Sen var det bara att skynda in till stan för att ha teater i två timmar.
Vårat vanliga klassrum var upptaget så vi fick gå till The temple bar theatre och ha lektion där. Det var riktigt kul och vi hade för en gång skulle massa utrymme. Vi gjorde roliga övningar vilket innebar att vi fick springa runt en del och det var verkligen kul och välbehövligt. Att bara få springa runt som en idiot och inte behöva tänka på något.

Idag har jag varit ledig och som vanligt försvinner de dagarna konstigt fort. Kom upp runt elva tiden. Gjorde inge vettigt förutom att slänga in en maskin tvätt innan klockan tre. Runt tjugo i fyra drog jag till gymmet, körde en vända där och ett dopp i poolen. Underbart och det är så skönt vad lugn jag blir av att träna just nu. Ett ställe att bara koppla bort resten av världen och få fokusera på mig själv ett slag.

Imorgon ska jag verkligen försöka gå upp tidigt och gå dit en sväng. Om så bara för en halv timma på löp bandet så är jag nöjd. För sen vankas jobb ett till klockan sex och efter det blir det teater igen. Sen så jobbar jag tills på söndag. Ett till sex på torsdag, ett till tio (huvva) på fredag och så fem till tio (vilket snarare lär bli elva) på lördag.

Så nu är det bara att bita ihop och hoppas att dagarna går fort och att jag inte gör bort mig. På lördag hoppas jag verkligen på något skoj sen på kvällen eftersom jag är ledig på söndag. Jag vill ha roligt efter en veckas jobb :)

Pratade även med min underbara mor idag och fick uppdateringar hemifrån. Det var både glad och mindre glada nyheter. Stackarna är magsjuk :( Hoppas verkligen hon får bli frisk snart, lilla mamma önskar jag kunde vara hemma och pyssla om henne. Vi planerade även lite eventuella saker för framtiden som jag verkligen ser framemot men dessa håller jag för mig själv ett tag innan jag vet hur det blir med den saken.

Tills vidare andas jag och låter dagarna få byta ut varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar