onsdag 27 februari 2013

Skäms

På mig som varit frånvarande från min älskade lilla blogg alldeles för länge. Anledningen, jag har ett jobb. Det är verkligen inte okej att gå A-wall från bloggen på grund av det, men seriöst dagarna jag jobbar är så himla ointressanta att det inte är värt att skriva om.

Så vad har hänt sen sist, lets go back in time. I fredags blev det då jobb och inget annat intressant hände där inte. Kom hem till en sovande lägenhet och gick själv och la mig kort efter.

På lördag så började jag inte förens fem men jag möte upp min skolpartner Joanne först. Vi satte oss och tog en kaffe och diskutera våran dialog. Det var ju helt okej och arbetet gick väl framåt i vart fall. Drog till jobbet och jobbade till klockan halv tolv. Drog hem as trött och trodde lägenheten skulle vara död igen. Men ack så fel jag hade. Hemma väntade ett litet party för Jorge som fyllde trettio. Henea hade tydligen lagat mat åt grabbarna och sen äpplekaka med grädde. När jag kom hem runt halv ett så var Jorge, Mick, Henea, Graizer, Ron och en kille vars namn jag inte minns på väg ut. Jag satt med dem en halv timma innan de drog ut och dansade lite. Själv valde jag att stanna hemma och vila tassarna en stund. De blev borta en timma sen kom de hem igen och jag satte mig åter igen i deras sällskap och prata lite. Klockan fyra gick jag och la mig.

Klockan fyra på söndag väntade jobb igen. Jobbade till stängning och eftersom det var en lugn söndag blev det inte längre än till tolv.

Så helgen var ju ganska meningslös kan man ju säga. Dagarna gick bra och jag tog mig igenom dem men jag har ju haft roligare. Tycker inte om att jobba kväll då man går hela dagen och väntar på det och sen drar iväg och är borta hela kvällen. Kommer hem och gör absolut inget vettigt och sen går och lägger sig. Tråkigt men sen så är det ju bara för en kort tid. Jag har ju nyss fått jobb men jag planerar redan att säga upp mig i början på Juni så jag jobbar sista passet i slutet på juni innan hemfärd. Dock så vet inte de om det ännu och jag tänker inte säga nått heller.

Måndags var jag ledig men gjorde inget spännande. Jag tvättade, städade och fixa. Sen gick jag till teatern och sen blev det två glasvin efteråt med klassen, trevligt som alltid.

Idag har jag tvättat ännu mer och sen så har jag varit på gymmet. Möte upp Alli från klassen vid fem tiden och vi gick och såg en pjäs som våran lärare hade regisserat  Det var en en mans show som handlade om en kvinna som höll på att bli blind. Jag gillade den mycket och var glad att vi kom iväg.


Sen gick jag hem och Henea gjorde en underbar middag. Sen så försökte jag skypa med kusinen men skypen ville inte samarbeta.

Och nu så sitter jag här i min säng ensam igen. Eller jag inte helt ensam, jag har en ballong hund bredvid mig vid namn Hugo. Jag är egentligen livrädd för ballongen och jag fick ett ballongdjurs kit av en klasskamrat förut som hon trodde skulle hjälpa mig på intervjun till T.I.G.F. Jag har inte rört det förens nu. Jag gjorde en liten lila tax och höll på att få panikångest hela tiden. Men jag klarade det och nu så ska jag försöka umgås med saken och få bort min fobi. Vi får se om det funkar.


Så nu ska jag runda av min allt annat än intressanta redogörelse. Jag ska blogga oftare nu och förhoppningsvis intressantare. Jag hoppas verkligen det för mitt psykes skull i alla fall ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar