fredag 15 februari 2013

Glad alla hjärtans

Kan det var den vanlgaste blogg rubriken idag (eller ja igår för att vara exakt). Tycker väl egentligen inte det är mycket till högtid. Mest en för par att känna sig tvingade till att hitta på något och för singlar att känna sig lite sämre. Hehe nåja jag gillar i vart fall att skicka iväg en hälsning till familj och ännu en gång på peka hur mycket jag älskar dem.

Idag jobbade jag dag tid, alltså 1 till sex och trodde inte det skulle vara så farligt. Men ack så fel jag hade, det var fullkomligt kaosartat mycket folk. Jag hade så många bord att ta hand om att jag nästan fick andnöd. Gjorde ju så klart massa olika tabbar men det var inget som inte gick att rätta till men helvete vad trött jag var sen när jag var färdig och åkte hem. Imorgon jobbar jag ett till tio och jag kan ju tala om att jag inte alls ser framemot det. Nu är jag ju lite små nervös och skraj för vad som kan väntas och jag hoppas inerligt att jag inte gör bort mig. Nä usch och fy för att vara ny på jobbet, nåja vi tar det en dag/ timma i taget. Dagarna tar ju slut som det alltid gör och på nått höger så klarar man av det.

Idag är det ju alla hjärtans och jag hade inga planer. Kom hem och var så jäkla trött och tänkte typ beställa hem mat och krypa ner i sängen och kolla på film. Men istället blev det hjärtformade hemmagjord pizza al'a Henea som var super god. Lite så där cheesy att den var hjärtformad ;)


Sen fick jag ett sent oväntat samtal från grabbarna grus som föreslog en öl. Och jag tänkte varför inte och kasta på mig lite mindre pösmunkiga kläder och drog iväg till en när liggande pub och möte upp dem. Gav så även Henea och Mick chansen att få spendera en kväll på tu man hand. Hellre att var tre singlar en ett tredje hjul med ett par ;) 

Grabbarna är svår flörtade och vill helst inte vara med på bild. David samarbeta väl något men jag fick nöja mig med Oscars nacke. 

Vi var inte ute länge men det var trevligt än dock :) Vi spånar på lite planer inför helgen. Jag vill hitta på något på lördag då jag är ledig på söndag men vi får väl se hur det blir med den saken. På söndag ska vi nog hänga i vart fall.

Sen till en helt annan grej. Min mobil har strulat en del på sistonde och för ett tag sen just i samband med att jag fick jobb så slutade meny knappen att funka. Och hur jag en försöker och bär mig ut så kommer jag inte åt menyn på något annat sätt. Detta betyder att jag inte längre kan sätta alarm på den vilket ju är katastrofalt, jag kommer inte åt alarmet från någon annan genväg heller. Så i panik så for jag runt efter jobbet en dag och letade alarmklockor. För visst är det så nu förtiden att man förlitar sig på mobilen, hur kom man upp för liksom? 
Så jag letade och kunde inte för mitt liv komma på var jag skulle hitta en. Hemma finns ju bland annat Clas ohlson man kan lita på men har vet jag inte om något motsvarighet. Gick i alla fall in i några butik och frågade och i en gadget butik fick jag napp.
Frågad om de hade några och kassörskan svarade med ett leende, ja då det har vi och vissade mig fram till en monter med väckarklockor. Det här var vad de hade att erbjuda!


Det är en minimal version av en väckarklocka. Jag blev så full i skratt och frågade skeptisk om den faktiskt funkade och att man verkligen kom upp av den. Hon sa att de berodde på hur känslig man var för ljud men att den nog skulle funka om man inte sov allt för djupt. Jag köpte den i vart fall för ynka fem euro och tänkte att jag i värsta fall får köpa en annan om den inte funkar. Men jo då, nog kommer jag upp allt. Den pipper som en standard alarmklocka och jag vaknar minsan. Jag brukar nog heller aldrig sova så djupt när jag måste upp dagen efter och när det är viktigt att inte komma sen. Som till jobbet jag kan ju vakna flera gångern innan bara för att försäkra mig om att jag inte försovigt mig, jag är lite nervös när det kommer till sånt även i sömnen. 

Ne nu ska jag runda av igen. Jag hoppas alla som hittar in hit och läser har haft en fantastisk dag. Alla hjätans dag firande eller inte. Själv så ska jag sova för att sen ta mig igenom morgon dagen. Huvva det kommer bli tufft, men men först har jag ju en helt ljuvlig natts sömn framför mig. 

God natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar