onsdag 20 februari 2013

Bye bye hair

Så nu är det jätte långa håret väck! Jätte skönt är det, tyckte det var så himla långt och tungt  det kändes en aning dassigt också. Så nu är det kortare och så mycket fräschare. Ny fräsch volym och en lättare längd att jobba med.



Jag hoppas ni ser skillnaden. Det är ju knappast kort nu men det är betydligt kortare än förut. Och vilket toppen frisör jag fick. Det tog mig typ tre ord att förklara hur jag ville ha det och det vara inga problem. Klippte upp det och klippte av det och gav ny volym. Jag har ju så många gånger gått och förklarat noggrant att jag inte vill ha för kort och absolut inte att det är helt rakt ner till så det ser ut som att ens mamma har gjort det som när man var lite. Ändå har jag jätte många gånger gått ifrån frisören och sett just sån ut. Nu är det kortare men behåller sin naturliga look som jag gillar. Jag älskar mitt naturliga hår och har inge behov av någon spexig frisyr.

Efter frisören köpte jag en tidning och satte mig på ett kaffe och åt frukost och tog en kaffe. Mys och så skönt att faktiskt göra något fast man är själv. Jag riktigt märker hur min hjärna mår bra av det och kommer fram till massa nya bra planer. Annat är det när jag sitter hemma själv, då är det som att hjärnan totalt har stannat av.

Ne nu blir det gymmet :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar