måndag 18 februari 2013

Nattuggla

Jo en sådan är ju jag och här sitter jag nu igen mitt i natten klarvaken. Nåja det har varit en bra dag här borta i lilla landet regnö. Dagen  har spenderas i solsken på stan i sällskap av David och det har varit mycket trevligt.

Gick ut strax efter tolv och andades frisk luft i solsken något som gjorde mig oerhört glad. Ringde min kära mor och hade en trevlig pratstund med henne nere vid vattnet. Satt på en parkbänk och njöt av en vår som kanske inte är så långt borta ändå.

Efter att vi rundat av gav jag mig iväg mot Davids ställe. Han möte upp mig vid tågstationen sen gav vi oss iväg mot stan. Han ville helst glo film hela dagen då han var seg efter att ha varit på lan ( I know, vad han femton eller) till klockan fem på morgonen hos några vänner ute i swords. Men jag tok vägra då det var så fint väder ute. Vi gick istället på O'connell street och kolla i olika affärer på jakt efter dit och dat som han tydligen var tvungen att ha. Det blev dock inga inköp, efter ett tag insistera jag på att jag ville ha en kaffe och vi hamnade på ett food market likt kungshallen i Stockholm. Massa olika bufféer från världens alla hörn och så massa bord i mitten. Jag valde asiatisk och frossade i mat från Indien, Kina och Thailand underbart gott! Som sagt asiatisk is my all time favorit  David däremot körde på italienskt. Mätta och belåtna och med en kaffe i mig drog vi till en toppen butik som säljer begagnade filmer mycket billigt, man kan komma undan med massa filmer för bara några euro styck, de säljer även begagnade spel och mobiler. Köpte bland annat min mobil där förut, även om den nu pajjat. Så vi köpt massa filmer och begav oss sedan hem till David. Där kollade vi först på Moulin Rouge på Davids bergärna faktiskt även om jag verkligen älskar den filmen och hade verkligen inget emot att det blev den. Under tiden så kom Oskar hem och efter att han tagit en jogging tur så joinade han oss i vårat film tittande. Även om han inte var så förtjust i Moulin Rouge, dock blev han glad av film val nummer två som blev Hitch med Will Smith tydligen en av hans favorit filmer. Jag hade aldrig sett den förut och blev mycket positivt överaskad av att den var så bra. Efter den så försökte vi oss på en tredje film, The man on fire. Dock hade klockan hunnit bli så mycket att David han somna på soffan och Oskar såg lagom trött ut och jag beslöt mig att traska hem innan klockan blev allt för mycket. Då var klockan redan halv tolv och jag var mycket nöjd med dagen så det var dags att runda av.
På väg hem möttes jag av lite drama då det var fullt med ambulanser, brandbilar och poliser vid vattnet. Alla stod och kollade ner och alla trafik hade stannat av. Nyfiken som jag är var jag ju bara tvungen att gå och kika vad som skett jag med. Tydligen så var det en tjej som hamnat i vattnet, hur var oklart ramlat eller hoppat kanske. Jag tror att hoppat i var det mer rimliga skälet, varför vet jag ej men hon var nog säkerligen alkohol påverkad. Det såg väldigt kallt ut i vart fall och när jag kom dit var det redan nere med en stege och var på väg att få uppe henne. Hon såg frusen ut men annars såg hon ut att vara okej vilket var tur, man vet ju aldrig vad man kanske får se när ens nyfikenhet tar över och jag nästan ångrade att jag kikade över kanten i risk av att få se något som kanske skulle etsa sig fast på hornhinnan av fasa.






Med mig hem fick jag visst lite godis. Inte bra alls men jag kunde inte låta bli. Söndags synd får jag väl kalla det. Jag köpte även två filmer som jag har att kolla på nu. Forgetting Sarah Marshall som jag hört så mycket bra om men inte hunnit se och sen en dubbel dvd med freaky friday men skälet att jag köpte den var för att den även kom med föräldrafällan. Jag älskar den filmen! En riktig favorit som barn som jag inte lyckats hitta på dvd förut, jag har haft den på vhs jätte länge men till ingen nytta längre då kvaliten är så dålig och jag liksom nästan aldrig har tillgång till en vhs spelare så det gjorde mig oerhört glad.





Nu signar jag ut efter en bra dag och ska försöka sova. Imorgon är en ny dag och jag håller alla tummar och tår att den blir lika solig och bra som den här! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar