söndag 17 februari 2013

Sunday & årsdagar

Så gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkte mig. Vaknade av att telefonen ringde och det var jobbet som frågade om jag kunde börja 12.30 istället för 17.00 som jag skulle ha börjat. Självklart kunde jag det och så tänkte jag för mig själv, nu börjas det. Jag har alltid lyckas haft jobb där de älskar att ringa in mig extra, men jag ser det som ett gott tecken det betyder ju i vart fall att de vill ha mig där. Så det var bara att skynda upp ur sängen och dra iväg. Väl där så fick jag informationen att jag trots tidig start skulle jobba till tio. Jippy lång dag! Så det var en jobbar dag, var klart först straxt innan elva och då var jag så trött och sliten att alla tankar på fest var som bort blåsta. Plus att jag inte hunnit duscha innan jobbet och jag kände mig lagom ofräch. Så hem och käka och sen så tog jag en lång varm dusch och det var verkligen ljuvligt. Gick och la mig mätt och varm efter duschen och jag sov bättre än på mycket länge, helt utslagen som en baby. Inget alarm satte jag idag utan jag vakna av mig själv runt 20 över tio. Ingen farlig tid att vakna på, helt perfekt för en söndag.

Så nu sitter jag och dricker kaffe och planerar inför dagen. Mick och Henea firar ett år idag, Yeah!! Grattis grattis till dem. Så därför ska jag avlägsna mig från lägenheten och ge dem lite private space.



Jag ska istället möta upp David så får vi se vad vi kan hitta på. Blir nog toppen det. Det börjar bli mycket mildare här borta vilket jag gillar massvis. Så vi kanske hamnar på en ute servering.


Ett annat par som firar ett år idag är inga mindre än.....trumvirvel..... Jag och min blogg!!  Häftigt, det liksom bara smög på mig härom dagen att jag kom på att jag började blogga i februari förra året och så gick jag och kolla i arkviet och det var den 17 februari som denna blogg kom igång.


Here we go again 17/2 - 2012

Har bestämt mig för att ännu en gång ge mig ut i bloggvärlden. Detta blir tredje gången gillt så vi får väl se hur det går. Jag är ruskigt taggad den här gången, det ska bli skönt att få skriva av sig. Den här gången kommer jag skriva helt efter eget huvud. Det jag känner för att blogga om för stunden och inte tänka så mycket på vad de där två läsarna vill läsa om. Det blir kortare inlägg men oftare, fick flera klagomål på den förra att alla inlägg var som noveller.
Ska också leta fram kameran så jag får in lite bilder här och där. Det blir nog kul och förhoppningsvis finns det någon som vill läsa.

Nu väntas övningskörning med bror min, det är strålande väder ute så vi får se om det kan ljusa upp det faktumet att jag är sämst bakom ratten. Om lyckan är med mig på vägarna hörs vi snart igen.

Chio



Tänk att jag lyckats hållt igång bloggandet så länge. Det trodde jag inte när jag började men se så bra det har gått, och framför allt vad kul det är att ha allt nedskrivet. Jag blir så glad av att gå tillbaka i arkivet och läsa gamla inlägg och komma ihåg saker som jag har gjort. Plus att jag tack vare bloggen är mycket bättre på att ta bilder så nu har jag också massa bilder som jag går tillbaka och kolla på och blir helt glad och varm. Det var ett riktigt bra beslut att börja blogga som jag inte ångrar alls och jag hoppas jag ska kunna hålla igång det ett bra tag till :) Dock så höll jag inte mitt löfte om korta inlägg skriver fortfarande allt för ofta små noveller här på bloggen men sån är jag helt enkelt ;) Och man måste ju inte läsa allt om en inte vill.

Nu önskar jag er alla en underbar söndag för det tänkte jag ha i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar