torsdag 7 februari 2013

Tiden som gått

Har varit lite frånvarande här men det har varit väldigt mycket som skett sen sist och tiden till att blogga har inte funnits.

I torsdags kom ju kära Madde hit, som jag hade längtat efter henne och det var så himla mysigt. Tråkigt nog så lyckades hon komma precis när jag fick prov jobba på T.G.I. Så himla taskigt tajming men så är det med livet och det är bara att ta det som det kommer, man kan inte alltid planera allt.
Prov jobba var ju skit läskigt samtidigt som det var jätte nyttigt. Jag försökt bara hålla tempot så gott det gick. Jag skulle följa en tjej men helt plötsligt blev det skit stressigt och hon gled ifrån mig lite så jag tog bara massa egna initiativ så fick de liksom gå lite som det ville. Jag vägrade stå i ett hörn och vänta på direktiv så jag körde mitt eget race. Jag började plocka av folks bord och springa ut med mat om det behövdes, jag fyllde på folks drickor och försökte bara vara så hjälpsam som jag kunde. I slutet på mina tre timmar hade jag ingen aning om vad de tyckte om mig men det visade sig vara ett bra beslut. Jag hade tydligen varit till stor hjälp och det glade mig och jag fick jobbet efter detta.

Fredag var jag ledig och jag spenderade hela denna dag i sällskap av Madde. Vi gick ut och käka lunch och sen strosade vi på stan, vi tog en fika på ett café och sen gick vi hem igen. Efter att ha hängt lite hemma med  Henea så gick vi alla tre ut och käka på restorange  Vi gick till ett ställe som heter 66 och käka jätte god mat och drack vin. Efter åt fortsatte vi drick vin för att sen dra till en bar och möta upp Karl och David och vi hade jätte trevligt tills vi gick hem runt tre snåret.

På lördag hade jag min första upplärningsdag på jobbet och det var så klart super nervöst. Tråkigt nog var Henea också tvungen att jobba så Madde fick roa sig själv. Jag kom hem klockan sju och då var jag helt slut efter att haft en hel dag med massa nya intryck. Vi satt och drack vin med Janine och så beställde vi hem mat. Det var super mysigt men jag hade en huvudvärk from hell och kände mig allt annat än pepp. Efter en huvudvärks tablett gick vi än dock ut till Button factory, träffade grabbarna igen och hade en rolig ute kväll.

På söndag jobbade jag sent, började fyra och jobbade till stängning vilket visade sig vara till klockan tolv vilket störde mig lite. Stället stängde klockan tio och efter det började de städa hela restorange och det märktes att jag bara var ett överflöd och jag fattade inte varför tjejen som lärde upp mig inte bara skickade hem mig vi elva. När managern sen kom och såg att jag var kvar skickade hon tack och lov hem mig. Då hade jag missade sista bussen och spårvagnen och var tvungen att ta taxi hem, sjukt störande men så blev det i vart fall. Kom hem runt halv ett, ett tiden och hann i alla fall mysa lite med Madde innan vi gick och la oss.

På måndag började jag tolv och det var en helt okej dag som inte var så stressig. Slutade klockan sex och då var det bara att ta spårvagnen in till stan för att sen ha teater till klockan nio. Kom hem och hann i vart fall träffa Madde på kvällen och mysa med henne ett tag. Vi kollade på film hela gänget här och det var himla trevligt.

På tisdag pallra jag mig upp tidigt så jag och Madde hann ha kaffemys på morgonen. Sen var det bara att kramas och säga vi ses för jag var tvungen att dra till jobbet och hon till flyget. Det var helt fantastiskt att ha den tjejen här och jag saknar henne redan!

Tisdag var en helt okej dag på jobbet och jag började väl komma in i det hela. Gick och handla mat sen efteråt och åkte hem och fixa Mexican Thuysday. Andas ut lite efter en hektiskt helg och satt länge och bara chilla framför datorn.

På Onsdag hade jag mitt sista upplärningspass på jobbet. Fick sköta så mycket som möjligt själv och det gick nog helt okej. Jobbade med en tjej som heter Heather och henne gillar jag skarpt. Dock hade vi en kille som körde spring nota och det var ju intressant. Det var inte så mycket vi kunde göra åt det, både jag och Heather och managern hade det på känn med det var liksom inte så mycket vi kunde göra åt saken. Vi höll alla ögonen på honom hela tiden men under ett ögonblick när det blev stressigt så var han borta, nåja lite spänning på jobbet gör det ju lite roligare. Jag råkade dock tappa en tallrik med mat så klart, det gick i tusen bitar och jag ville helst sjunka genom marken men sånt händer ju och jag förstod väl att det skulle ske i början. Jag har ju aldrig varit servitris förut och är inte van att behöva balansera en si så där hundra tallrikar åt gången.
Slutade sex och fick stressa iväg till teatern, hann dit med knapp marginal innan vi började. Vi hade en workshop med en kille som körde comedy improv med oss och det var verkligen toppen. Massa övningar från Who's line is it anyway och han lärde oss några trix bakom att köra improv så att man kan vara beredd fast man inte har ett manus, det var toppen.

Idag är jag ledig efter att ha haft mina fem första pass och det känns bra. Jag är redo för mitt egna pass på lördag. Jag jobbar 5 till tio så jag ska väl inte kunna misslyckas så värst på bara fem timmar?? Eller (Knock on wood).

Nu ska jag slänga in massa skit i tvätten och sen dra till gymmet så får vi se om dagen har något mer att erbjuda.


Tack fina du som kom och förgyllde dagarna här borta ett slag.
På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar