onsdag 20 februari 2013

Shopping & Filmmys

Idag var en riktigt bra shopping dag på gott och ont. Bra för garderoben dåligt för plånboken. Jag har verkligen perioder av att vilja köpa kläder, ibland finns det inget och jag har ingen inspiration att köpa något och tycker jag har så dålig smak och är allmänt butter. Sen så kommer det dagar då det finns så mycket fint och jag blir helt galen istället. Idag var en sådan dag. Det var fint och soligt och så skönt ute och jag riktigt njöt av att ha en ledig dag och bara spendera den på mig själv.

Först bokade jag klipptid, fanns inget idag men imorgon tidigt fanns det. Halv tio, huvva det var inte riktigt vad jag tänkt mig men då blir det gjort i vart fall. Sen drog jag med bestämda steg till Urban Outfitters, gud vad jag älskar den butiken! De har så fina kläder och saker och jag bara älskar't. Plus att jag har tio procent rabatt där då jag är student, toppen! Jag älskar även att de har både moderna nya kläder och jätte fina handplockade vintage kläder. Enda nackdel är att de är ganska dyra. Detta fick följa med hem.


En jätte fin byxdress som faktiskt passar mig, mina höfter brukar så inte tillåta att jag har byxdresser men den här satt som en smäck och jag blev så glad. Tror den satte mitt shoppingmode resten av dagen för det kändes verkligen som om jag skulle kunna köpt allt idag, för det kändes som att allt för en gångs skulle skulle sitta bra och snyggt. Materialet är jätte tunt och lätt och blir verkligen toppen i sommar eller på en eventuell semester i framtiden. Tjocktröjan är vintage och så himla jätte mega skön och jätte snygg på, den är lila med blå text men den ser grå ut på bilden. Så snygg och kommer bli en bra allt i allo tröja.

Sen tog jag mig över ån och kikade i det större utbudet butiker där. Gick in på HM ett slag men fy så tråkiga kläder de har just nu. Så jag vidare till Pennys som är en jätte billig butik som enbart kan jämföras med Ullared, finns allt möjligt där och till en jätte bra peng. Dock är passformen på kläderna lite dålig då det är en butik som ska passa alla. Där köpte jag dock basplagg som jag verkligen behöver.


Massa nya trosor, välbehövligt då jag kommit framtill att jag inte har så bra med sådan. Varje gång det går för långt mellan tvätten får jag ta till mina nödtrosor. Det är så roligt för på tv serier är det alltid så kallad farmors trosor som gäller sista dagen, alltså fula stora trosor sådana som farmödrar har. Men i mitt fall är det ett par stringtrosor, haha jag hatar string men har två eller tre par av någon anledning och de är de absolut sista jag tar på mig.  En ny söt bh, en eyeliner och så en pyjamas som blir toppen nu när det känns för varmt att sova i mina långa pyjamas brallor. 

Sista butiken blev Forever 21 en annan favorit som är billigare än Urban outfitters. Där finns det också så himla mycket fint och jag vet knapp vart jag skulle börja. Jag behövde dock akut en ny svart cardigan då min gamla tappas bort :( Så jag började där och lyckades hitta lite till.


Dålig bild men det är så svårt att fota svarta kläder så att det syns bra. Det är i alla fall en vit virkad/stickad? t-shirt som jag verkligen föll för. Sen en lite annorlunda svart cardigan som kommer bli snyggt till många olika kläder och som jag är väldigt nöjd med. Och så en svart enkel flygig lätt klänning som även den blir toppen i sommaren eller på någon semester. Kort fram till är den och lite längre där bak så som jag gillar det. 

Det var verkligen en mycket lyckad dag på stan och jag känner mig så himla nöjd med alla inköp och känner mig nästan sugen på att ge mig ut snart igen, jag var ju inte ens inne och kikade på Topshop som är en annan favorit. Men herregud någon motta får det väl vara. Pengarna måste ju räcka till och sen ska ju allt med hem någon gång också. Nya skor behöver jag dock till våren så det får bli nästa prio.

När jag var klar på stan höll solen på att gå ner och jag begav mig hemåt. Köpte med mig mat till mexican Thusday och lagade i ordning det till hemmet. Satt och käka och mös framför tvn med Henea ett slag innan jag på nytt drog mig ut. Denna gång till David och Oskar. Jag köpte med mig te och en kortlek i hopp om en spelkväll. Men istället hamna vi i soffan med popcorn framför en miniserie, Dances with wolves heter den med Kevin costner som huvudroll. Det var som vanligt jätte trevligt och filmen var så lugn i tempot att vi hade gott om tillfällen att prata massor också. 

Imorgon väntar klipptid och sen får vi se vad jag hinner med innan teatern på kvällen. Efter lektionen hoppas jag verkligen på lite drinkar efteråt. Jag jobbar ju hela helgen så nu vill jag passa på ;) 

Så nu ska jag sova och förhoppningsvis vakna till sol igen men jag vågar inte hoppas på för mycket. Det glada humöret hoppas jag håller i sig i vart fall.

Förövrigt så är det tydligen min namnsdag idag och jag blir så varm i hjärtat av min familj som alla kom ihåg och grattade. Så fina ni är mina kära <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar