lördag 14 juli 2012

Suck

Varning för gnäll!

Vilken ur usel vecka det har varit. Det är så sjukt jävla sämst att jobba så här mycket. Det är inte okej att jobba sex dagar på raken, 6:45 - 16:00. Vara fullkomligt död när man kommer hem att man inte har energi till att göra något. Äta, duscha och gå och lägga sig för att sen vakna av klockan för att traska tillbaka till jobbet och göra om samma. Om det är något jag HATAR så är det att hamna i ett hamster hjul. Jag är så sjukt rastlös av mig och jag tycker inte det är ett dugg kul. Rutiner är fruktansvärt överskattade.

Nåja imorgon är sista dagen på den här helvetes veckan. Sen ser det väl lite ljusare ut om än inte så jätte. Har väl i alla fall två jobbiga jobb veckor kvar tills folk kommer tillbaka från semestern och jag börjar jobba ungefär tre dagar i veckan som jag hade tänkt från början. Jag ville ju bara ha ett deltids jobb så jag skulle hinna med massa annat också. så blev det ju inte riktigt.
Jag vet att det är dumt att klaga, man ska vara glad att man har ett jobb, det är bara inte så kul alla gånger.

Sen är det med blandade känslor jag ser alla mina vänner komma in på sina val till högskolan. Jag är ju verkligen jätte glad för deras skull men det blir mer påtagligt då att jag inte lyckades få till det med min skola. Inte ett ord har jag hört så det blir alltså inga fortsatta studier för mig i höst. Det börjar kännas som att jag står och trampar på samma ställe nu och jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på livet och vad jag vill göra med det. Jag vet ju att jag ska till Dublin nu men det blir inte för att studiera vilket jag tänkt, så vad gör jag istället??

Sånt här ska man varken tänka på eller skriva när man är övertrött och ska gå och lägga sig. Men men det var skönt att få ur sig.

Min klagosång...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar