måndag 9 juli 2012

Sommarlov?

Känns det som att jag har tagit i från allt just nu. Allt förutom jobbet då som rullar på som vanligt och lite väl mycket kanske. Jobbar heltid just nu känns det som, även fast jag bara är deltid. Dagarna rullar på med jobb till fyra de flesta dagar och sen så ska man försöka ta vara på dagen där emellan.
Träning och körkorts plugg har blivit lidande. Jag orkar inte fokusera på det just nu, något jag befarade nu när jag har fått jobb. Det tar så mycket energi för mig att jobba långa dagar och börja tidigt. Bloggandet har också blivit väldigt lidande men jag har inte haft lust.

Dagarna har dock varit väldigt upptagna framför allt med att träffa folk som dykt upp i stan igen nu på sommaren. Det har blivit många vinkvällar. Jag har hunnit med att bada för första gången i år, det har grillats en hel del. Vädret har sugit för det mesta men det är i alla fall varmt i luften.

Jag älskar verkligen sommar och jag skulle mycket hellre vara ledig hela sommaren igenom. Det här med att jobba på sommaren känns fortfarande helt fel även om det är andra året det blev så. Under skolan behövde jag aldrig ha ett sommar jobb något jag var väldigt glad för.

Jag har även hunnit tatuera mig i dagarna. Något som är väldigt ovant fortfarande men nog tror jag allt att jag är nöjd ;) Den har många betydelser min lilla rackare som inte är större än en tumme.


Apropå på jobbet så har jag lite ont i magen över att det kan ställa till det lite för mig. 
Jag sökte till en skola på Irland nyligen med inriktning på teater. Jag skickade in ansökningarna mest för att, men inte med tron att jag faktiskt skulle få ett svar. Idag såg jag att jag fått en mail från dem angående att det vill erbjuda mig en audition!!! Jag kunde knappt fatta det först och blev ju så klart skit glad. De ville ha mitt nummer då det jag angivit tydligen inte funkade. Så nu har jag skickat det och tror mig få höra från dem imorgon. 
Problemet är bara det att jag tror att audition sker nu på fredag. Jag jobbar hela den här veckan och vet inte hur jag ska kunna få ledigt till det. Jag måste ju ta mig till Dublin och det är ju inget man kan göra bara över en dag. Jag skulle behöva några dagar i följd ledigt och det här blev ju väldigt i sista minuten. Plus att det skrämmer livet ut mig att behöva kasta ihop en audtion på fyra dagar. 
Men det är ju ingen idé egentligen att oroa sig för det innan jag fått all information, så jag tror jag skiter i att bry mig om det till imorgon.

Vi får se hur mycket sömn de blir i natt, imorgon är det jag som vaknar tidigt för att invänta deras samtal. 

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar