söndag 16 juni 2013

Upptagna dagar

Herregud vad dagarna går fort nu och vad mycket jag har att göra hela tiden. Så denna vecka har sussat förbi. Med teater och jobb som varvat varandra och däremellan har väl en och annan öl druckits.

I går så hade vi middag med teater gänget. Jag skulle jobba 12 till klockan sex, det var ett jobbpass som jag tog då en kille inte kunde jobba. Jag var dock tydlig med att säga att jag absolut inte kunde stanna längre än klockan sex då jag skulle på middag klockan sju. Jag blev försäkrad om att jag skulle vara ut klockan fyra.
Jo men tjena, fy i helvete vad stressigt det blev på jobbet. Det var bara jag och en till på golvet sen två manager som skulle sköta hela restaurangen och hjälp vad vi fick kämpa för att få ihop det. Jag var inte ute från restaurangen förrns klockan 18.30. Detta betydde ju då att jag blev ganska så jätte försenad till middagen, morr.

Men men, jag for i vart fall hem och duscha, fixa mig och knatade iväg till restaurangen. Där satt resten och åt och drack vin, det var en underbar tapas restaurang. Jag beställde min mat och det tog knappt någon tid alls att få in den så det var toppen. Åt en getost sallad med salta mandlar och honungs dressing och en bruschetta med tomat mix på, gudomligt gott.

Vi satt och mös där till klockan elva då vi drog vidare till Workmans för mer dricka och massa dans. Det var verkligen en underbar kväll, så underbar att jag liksom är lite sorgsen att den är över.

Och så ett bildregn från kvällen, oh dessa vackra, underbara, tokiga människor som jag kommer sakna dem!





Var inte allt för bakis idag och tur var väl de då jag har jobbat. Fem till stängning vilket blev klockan tolv, alltså inte så farligt. Imorgon blir en tuff dag, upp tidigt och gå till skolan och ha extra övning med klassen, jag blir där från 10 - 15.00 sen bär det av till jobbet 16:00 till stängning. 

På måndag är jag ledig tack och lov och då måste jag verkligen fixa med att börja packa. Herregud jag åker ju hem om två veckor och jag har inte packat ett skit!!! Hjälp, nåja det löser sig ;) En dag i taget nu.

Tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar