måndag 24 juni 2013

Bye Bye T.G.I.F

Igår var min sista dag på jobbet, så sjukt. Det var en riktigt bra dag dessutom med bara de bästa människorna på golvet. Det var stressigt men inte mer än vad vi kunde klara av, vi var ett sådant team igår och trots massa barnkalas och suriga föräldrar så rodde vi det i land och lyckades sätta ett leende på allas läppar. Bord nummer 32 blev mitt sista bord och det kommer jag nog alltid komma ihåg. Jag jobbade 12 till klockan sju sen fick vi am;are sluta och ge skiftet till pm;arna.

Efteråt drog jag, Stephen, Heather och Jen ner till donken som ligger under oss och slängde i oss lite mat sen vidare till puben Winters.
Där satt vi sen hela kvällen och skratta och prata och hade det allmänt gott. Inte en enda öl fick jag betala för heller, trots att jag envist försökte trycka fem euro i handen på alla som kom med en Pint till mig. Men regeln när någon slutar är ju just den att man inte får betala för något.
Samtidigt som kvällen blev senare och solen gick ner så kom det bara fler och fler människor dit, alla underbara människor som jobbade sent kom så fort de var klara. Hannah, Adam, Lin, Alli och Nikki dök alla upp för att dricka med oss och ta farväl av mig. Hjälp det är få gånger jag känt mig så speciell och helt mållös inför deras sätt att ta tills sig mig trots att jag bara jobbade där i fem månader.
När vi blivit ganska många runt bordet så viskades det en hel del och så försvann folk lite mystiskt och jag förstod att något va på G.
Och mycket riktigt så dök de upp sen med en stor present påse fyllde med massa skoj och ett kort som alla skrivit i. Jag blev så rörd så det var inte klokt och jag som är så dålig på sånt där, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Men jag hoppas leendet på mina läppar och mina kramar var nog för dem att förstå hur underbara de är.
Runt klockan två så stängde puben och vi vara klara att säga adjö efter en hel dag av att jobba och dricka. Då hade folk trappat av en efter en och de var bara de tappra få Heather, Stephen, Alli och Evan kvar. Vi skiljdes åt vid taxi bilarna och det blev många långa kramar innan. Mitt hjärta känns som att det vuxit tre storlekar tack vare dem!

Bildregn! ne det var ingen bra fotodag för mig men va fasiken jag bjuder på det, det är ju fullt av fina människor på bilderna i alla fall :)









Så idag är det måndag och blygsamma fem dagar kvar innan jag åker hem. Shit! Så mycket kvar att göra, hur fan ska man få ihop det tro. Ikväll kommer mamma men innan dess så ska jag åka och lämna kläderna på jobbet, lämna in gymkortet, dra till banken och växla in alla mynt och packa det sista och ha teater! Jo men det låter väl fullt möjligt eller? Äsch det löser sig nog i vart fall, det brukar ju göra det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar